Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på flatbäddsskanner?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-03-15 15:41

Min gamla CanoScan 2400 UF funkar inte längre med Mac OS X och Photoshop.

Vad ska jag köpa i stället? Jag vill inte ha det billigaste som går att få tag i, utan en bra skanner för 2500 pix +/- runt 500 kronor.

Ett krav är att den går att köra inifrån Photoshop CS3.

http://www.letsgodigital.org/en/9307/canon_lide600f_scanner/

Jag har den här, tycker den funkar bra! Den går på bara usb-sladden och man kan scanna med den på högkant!

Den har en 35mm film-scannings grej som samlar damm hos mig, man kan inte göra dia med den så den blir liggandes..annars är jag nöjd. Använder inte snabbknapparna alls för de verkar inte gå så bra ihop med mac, men de behövs knappast.

Scannar till photoshop CS3 och till acrobat reader med OCR, smidigt.

klarabara, vad har du för versio av OSX? Canon är ruskigt sega med att få ut drivrutiner, så just deras scanners brukar inte funka nåt vidare med 10.5, men just den här kanske gör det… dock skulle inte jag satsa på Canon om jag ville vara säker på att den funkar med framtidens Mac OS. Letar också efter en ny av samma orsak som Baron (har en canoscan lide25) och det blir nog aldrig mer en Canon.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-03-15 19:52

Jag har också en Canon scanner, köpt för ett drygt år sedan, och då hade den 10.5 support i allafall. Canon är nog den scanner som jag har haft minst problem med med tanke på drivrutiner och OSX.

Jag har en Lide 90

Jag kör 10.5.6, hade inga problem. Jo ett men då var det för att jag inte hade uppdaterat acrobat...

  • Medlem
  • 2009-03-15 21:37

Jag är lite nyfiken på denna Epson Perfection 4990. Den har firewire och kostar runt 2.600. Fast den verkar inte går att köpa...

Den här kanske fungerar i stället?

Ursprungligen av Baron:

Jag är lite nyfiken på denna Epson Perfection 4990. Den har firewire och kostar runt 2.600. Fast den verkar inte går att köpa...

Den här kanske fungerar i stället?

Epson är ett bra val, dessutom kan det nog vara vettigt att köpa scanner nu innan de försvinner. Utbudet av scanner över basic men under femsiffrigt skunker stadigt. Nästa steg uppåt är Epson V700 för ca 7000:-

Har en vid det här laget urgammal Epson 640u som har varit till full belåtehet. Snabb och bra slutresultat. På jobbet har vi en Epson A3-scanner med SCSI - också fenomenalt bra.

1
Bevaka tråden