Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nokia N95-livräddning! Installera om mjukvara eller kassera?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.
Min N95 har ballat ur fullständigt. Från att från början bara ha varit en skitmobil så är den idag helt oanvändbar. Vad som har hänt är mycket oklart, men problemet visar sig med att displayen har vänt sig upp-och-ner, är okontrollerbar, mestadels släckt och blinkar till ibland. samt att den stänger av sig emellanåt. Den bara blev så över en natt.
Det skulle dock kunna vara så att den blivit en gnutta fuktskadad igår. Hade den nämligen med mig den ut, liggandes i kameraväskan hela dagen (som är fodrad med diverse vätsetäta skikt mm) och det ösregnade. Dock var det inte blött i väskan...
Har laddat ner en uppdatering av programvaran och håller nu på att försöka göra en återinställning av mjukvaran för att se om det, förhoppnigsvis, inte kan vara felet istället. Det går för tillfället inte så bra...
Är det någon som har ett bättre tips på hur man kan återställa eller flasha om hela systemet så det kan blir normalt igen?

MVH

Har för mig att det inte är helt fel att lägga den i ugnen ett tag för att torka ur den. Runt 50-60 grader kan jag tänka mig är lämpligt. Men, googla först, jag kanske har helt fel

Ps. Det funkar inte med Mikrovågsugn Ds

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-15 23:49
Ursprungligen av akerstrom:

Har för mig att det inte är helt fel att lägga den i ugnen ett tag för att torka ur den. Runt 50-60 grader kan jag tänka mig är lämpligt. Men, googla först, jag kanske har helt fel

Ps. Det funkar inte med Mikrovågsugn Ds

Det är helt fel att lägga den i ugnen. På YouTube finns en (eller kanske flera) videor som Andy Ihnatko har gjort som visar att ris eller kattsand är det bästa. Ugnen fungerade inte bra....

Kolla in YouTube - Andy Ihnatko on TV

Pröva trickset att lägga den ett tag i en påse med ris.
Finns det fukt i den drar riset ur det på ett par dagar.

Låter i mina öron säkrare än ugnen...
Den kan ju bli som en viss Dali-målning ...

Är det bara för att få ut fukten så lade jag min nybadade telefon bakom servrarna på jobb.
Torrare luft får man leta efter... Den fungerar numera klanderfritt. Dock inte en Nokia,
men fukt som fukt.

/martin

Följande koder kan du testa, det är i princip vad serviceverkstan gör i ett första läge.

Soft reset kod *#7370#
Hard reset kod *#7780#

Skulle dessa inte fungerar, stäng av mobilen och gör som följer

Tryck och håll intryckt följand tre knappar: Grön lur “*” (stjärna) knappen och nummer 3 knappen.

Medan du håller dessa tre knappar så starta telefonen och fortsätt hålla knapparna nertrycka tills den frågar efter PIN-kod

Annars kan jag rekommendera Nokia 5800, mycket trevlig telefon.

Tack för alla svar!
Efter flera försök med att återställa och torka ur mobilen så verkar det nog tyvärr inte bättre än att jag får gå och köpa mig en ny telefon...

Men tack igen för alla tips!

Ursprungligen av jacob165:

Tack för alla svar!
Efter flera försök med att återställa och torka ur mobilen så verkar det nog tyvärr inte bättre än att jag får gå och köpa mig en ny telefon...

Men tack igen för alla tips!

Köp någe mög för en femhundring så.
Snart kommer ju nästa version på iPhone.
även om du kanske inte gillar den här - så kanske du gillar nästa.
Att då "sitta fast" i ngt abbonemang är ju inte så kul.....

1
Bevaka tråden