Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spegla stationära datorer

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-14 13:55

Hej!

Har någon ett bra tips på hur jag ska göra för att spegla 2 stationära Mac Pro-burkar?

Just nu använder jag en 500Gb lös hårddisk som får "springa" och backupa (Time Machine) mellan bägge datorerna, men det börjar bli problem med jobbversioner och att komma ihåg vilken dator som innehöll det senast gjorda.

Datorerna står alltså på 2 olika adresser.

Tacksam för tips!
//guzen

Om det inte är så mycket data så funkar mobileme bra (idisk).

Det allra bästa vore ju ifall du lyckades skrapa ihop tillräckligt för att köpa en till hårddisk. Dessutom är det ju risk att hårddisken pajar under transporten, man vet ju aldrig vad som kan hända liksom. Åker den i backen är det ofta något som går fel med maskineriet.

Kolla på prisjakt.nu så kan du ju få en bra hum om vad som kan passa just dig bäst. Har du ont om pengar så är det väl antingen en mindre FireWire-hårddisk eller en USB-hårddisk som gäller. Måste du inte specifikt ha en extern hårddisk kommer du undan billigare (samt tjänar prestanda) med en vanlig SATA-hårddisk som du då får montera inne i datorn istället, jag tror man får en 500GB-modell för ca 600 kr i dagsläget.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-03-14 23:04

rsync eller liknande ?

1
Bevaka tråden