Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte byta ikon på iCal

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Alingsås
  • 2009-03-13 19:35

Hej

Har suttit och lekt med candybar och det går ju bra, MEN iCal bara totalt vägrar att byta färg på den ikonen som sitter på docken. överallt annars är den i rätt färg men så fort den hamnar på docken blir den röd igen, någon som löst detta enorma problem ?

Länge leve I-lands problem.

Jag använder visserligen inte candybar men jag har bytt min ändå.
Om du högerklickar i docken, väljer visa i finder. Där höger klickar du på ikonen och väljer "show package contents". Det öppnas ett nytt fönster med mappen "Contents" och i den en mapp som heter "Resources" där alla ikoner finns.

Ta en backup av ikonen innan du byter ut den....

Jag har gjort min såhär..och de här var filerna jag bytte ut. De måste vara i samma format, icns, iConverter är oerhört bra på sånt.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2009-03-14 16:49

tog bort den röde bilden och la ditt den jag vill ha, men den blir förbaskat röd när jag drar den till docken.

Vilka bilder ska man ta ort ? En eller är det flera ?

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2009-03-14 17:21

Jag skapade ett ALIAS av iCal i program-mappen. Tar man ALIAS och lägger i docken förblir den i den färg jag vill i allafall MEN om man startar Ical blir den röd.

Så någonstans när iCal startar hämtar den fortfarande in en röd bild någonstans i från ?!? ??!?! ?!? ?

Är inte iCal ett specialhack eftersom det numera kan visa rätt datum även när det är avstängt?

Förut visade iCal bara rätt datum när det var igång, något folk kommenterade och när iPhone kom och visade kalendern rätt datum jämfördes det med iCal i dockan. Så i 10.5 ändrade Apple så att iCal alltid visar rätt datum, även om det är avstängt. Det var en speciallösning som folk listade ut hur den fungerade.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2009-03-14 18:39

Men guuuuuuud . . . nu har jag bytt varenda jäkla rödikon jag hittat men tror ni inte den där J*^#€%a ikonen blir röd så fort den hamnar i docken ändå ?!

Var TUSAN ligger det fler bilder, ingen annan som gjort detta ?

Senast redigerat 2009-03-14 19:29
  • Medlem
  • Alingsås
  • 2009-03-14 19:58

löst sig nu. men gud ska veta att jag hellre gör en ominst. av Leopard än fixar tillbaka det

Hur löste sig det? Konstigt, jag hade typ inga problem alls? Det var svårare att bestämma vilken ikon jag hellre ville ha än att trixa... man kanske behöver starta om docken..?

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2009-03-16 00:37

Jag fick helt ersätta två ikoner i två olika mappar, då gick det.

1
Bevaka tråden