Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PB G4 Ti 400 utan skärm

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2003-04-14 18:05

Hej,
problemet är följande:
Har en PowerBook G4 Ti 400 Mhz, den första modellen med IrDa port. För ett tag sedan åkte den i backen, med följd av att chassit, locket och LCD skärmen sprack. Fallhöjden var hela 55 cm. Förstår varför rymdfärjorna pajar.
Har kopplat en extern LCD skärm som fungerar bra.
Min fråga är om någon vet ett sätt att "disabla" den interna bildskärmen. Skulle uppdatera till Jaguar men allt kommer upp på den interna skärmen som inte finns. Under Os 9.2.2 fungerar comando-F2 för att dubblera särmarna men detta fungerar ej under OS X.

Är det någon som vet något trix som kan hjälpa mig.

Hälsningar
Richard

Testa att leta på macosxhints.com efter hur man kör datorn med locket stängt. Då bör installationen fungera också.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2003-04-14 18:22
Citat:

Skrevs ursprungligen av tompab
Testa att leta på macosxhints.com efter hur man kör datorn med locket stängt. Då bör installationen fungera också.

Problemet är att jag inte har något lock att stänga. Detta sprack med skärmen så när jag tog bort skärmen så innebar det all locket följde med.

Richard

funkar inte fn och 6an?

har du kastat bort skärmen? annars kunde du ju testa att "lägga" den som om den vore stängd eller nått.. testa en annan powerbooks skärm kanske..

eller TargetMode:a datorn och installera så?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2003-04-15 12:58

Har gjort en start-cd med BootCD och 10.2.5. (Skapad på min PB G4 12" med min interna skärm inkopplad)Den startar snyggt med blå skärm. Får gissa när inloggningsrutan kommer. Sedan är det leka fiskdamm och försöka hitta objekt på den inbyggda skärmen som jag inte ser.

Får försöka att investera i en extern FW hårddisk och installera systemet på detta tillsammans med Timbuktu. Loggar man in från Timbuktu så "ser" applikationen skärmen som inte finns. Funkade så på 10.1 innan jag avinstallerade denna.

Hälsningar
Richard

Kommer någon på något så skriv gärna ett inlägg.

Citat:

Skrevs ursprungligen av AUTOMATTI
funkar inte fn och 6an?

har du kastat bort skärmen? annars kunde du ju testa att "lägga" den som om den vore stängd eller nått.. testa en annan powerbooks skärm kanske..

eller TargetMode:a datorn och installera så?

1
Bevaka tråden