Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny dator - inget innehåll i TimeMachine

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick ny 24" iMac idag och överförde min gamla användare direkt från den gamla datorn via FireWire. Allt verkar ha gått bra, utom detta: När jag kopplar upp TmeMachine-disken, då finns det inget innehåll att visa. Fast det finns ju där - det sista jag gjorde innan jag överförde till den nya var att köra en backup.

Någon som vet, hur man får datorn till att se innehållet igen? Eller är det bara till att börja om från början och hoppas man inte har nåt liggande, som man inte kommer att sakna?

Hoppas att någon kan hjälpa!

Borde vara en rättighetsfråga men då å andra sidan borde du se innehållet.
Hmmm jag har pysslar för lite med TimeMachine för att kunna ge något bra svar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-13 20:42

Finns en tråd (med massor med jobbiga ! och ?-tecken i texten) om detta har någonstans. Det handlade om att kontonamnet inte hette samma sak på gamla och nya datorn.

http://www.99.se/datalagring-lagringsmedia/260729-har-time-machine-staellt-till-med-nu-aer-min-data.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-14 23:24

Om du har en ny iMac, så har du 90 dagars gratis telefonsupport på den. Ring Apple på nr 0771199519. Mvh Joel

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-15 13:24
Ursprungligen av Joel:

Om du har en ny iMac, så har du 90 dagars gratis telefonsupport på den. Ring Apple på nr 0771199519. Mvh Joel

Apple supporten brukar ofta inte kunna hitta sitt egna arsle när de felsöker så mulepose har nog större chans att få hjälp här.

Det här är ju en spärr i TM, vem som helst skall inte kunna gå in och rota i sakerna.

Om du bootar upp maskinen från startskivan skall du få frågan om du vill återställa från en TM-backup.

Du kan INTE hänga på din gamla TM-backup på din nya dator och vänta dig att du skall kunna gå rakt in i TM och hämta vad du vill. Så funkar det inte.

Har du redan överfört med Migreringsassistenten så har du ju en up-to-date redan.

Jag hade börjat om. Eller vet du med dig att du kastat ngt påsenaste som du vill få tillbaka?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-16 12:13
Ursprungligen av Goflorp:

Du kan INTE hänga på din gamla TM-backup på din nya dator och vänta dig att du skall kunna gå rakt in i TM och hämta vad du vill. Så funkar det inte.

Jo det gör det. Håll ned alt och klicka på Time Machine-symbolen. Då kan du välja att koppa in andras backup och titta igenom den och hämta upp saker.

Ursprungligen av acke:

Jo det gör det. Håll ned alt och klicka på Time Machine-symbolen. Då kan du välja att koppa in andras backup och titta igenom den och hämta upp saker.

Åfan. Fått höra från flera håll at detta inte skall gå.
Jaja, där ser man.

1
Bevaka tråden