Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes 8.1 ute nu (2009-03-12)

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2009-03-12 07:36

iTunes 8.1 är nu snabbare och mer lättanvänt. Du kommer att märka förbättringarna när du arbetar med stora bibliotek, bläddrar i iTunes Store, förbereder synkronisering av iPod eller iPhone, eller optimerar bilder för synkronisering.

Dessutom innehåller iTunes 8.1 många andra förbättringar och buggfixar, bland annat dessa:

• Stöd för synkronisering till iPod shuffle (3:e generationen)
• Tillåter kompisar att önska låtar i iTunes DJ
• Lägger till ett sidofält för Genius i Filmer och TV-program
• Förbättrade prestanda vid hämtning av iTunes Plus-låtar
• Erbjuder automatisk fyllning för manuellt hanterade iPod-enheter
• Gör att CD-skivor kan importeras med samma ljudkvalitet som iTunes Plus
• Innehåller flera åtkomstförbättringar
• Gör det möjligt att avaktivera iTunes U och iTunes Store separat i Föräldrainställningarna

Information om säkerhetsinformationen i denna uppdatering hittar du i: http://support.apple.com/kb/HT1222?viewlocale=sv_SE

Yes!!

Från det ena till det andra... Någon som stött på problem efter uppdatering?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2009-03-12 10:43
Ursprungligen av gurrab:

Från det ena till det andra... Någon som stött på problem efter uppdatering?

Ja, alla knappar försvann. Men det går att säga åt den att spela.

NOT

  • Medlem
  • Ljusdal
  • 2009-03-12 10:57
Ursprungligen av Macus:

Ja, alla knappar försvann. Men det går att säga åt den att spela.

NOT

hehe..

  • Medlem
  • Ljusdal
  • 2009-03-12 10:59

Ska bli spännande att se hur det funkar med iTunes DJ och iPhone. skitsmidigt att skicka runt iPhonen på partajjet i stället för tangentbord och mus. (har jag fattat funktionen rätt?)

  • Medlem
  • Ljusdal
  • 2009-03-12 21:59
Ursprungligen av odis:

Ska bli spännande att se hur det funkar med iTunes DJ och iPhone. skitsmidigt att skicka runt iPhonen på partajjet i stället för tangentbord och mus. (har jag fattat funktionen rätt?)

Testade iTunes DJ tillsammans med Remote

Kan bara säga att det kommer bli perfekt vid nästa öl/musikkväll.. förut så gick tangentbordet och musen runt och alla glodde på tv:n för att välja låtar för att ctrl-klicka och lägga in i kvällens spellista..

Smidigt och låta iPhonen gå runt och välja "Önska en låt".

  • Medlem
  • Uppland
  • 2009-03-14 17:28
Ursprungligen av odis:

Ska bli spännande att se hur det funkar med iTunes DJ och iPhone. skitsmidigt att skicka runt iPhonen på partajjet i stället för tangentbord och mus. (har jag fattat funktionen rätt?)

Skitsmidigt att hitta den 3 timmar senare i ett halvt glas rom och cola också

Ursprungligen av odis:

Ska bli spännande att se hur det funkar med iTunes DJ och iPhone. skitsmidigt att skicka runt iPhonen på partajjet i stället för tangentbord och mus. (har jag fattat funktionen rätt?)

Ja, delta i lotteriet "kommer min iPhone hem igen?"

Jag håller emot.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-03-12 11:13

Inte för att det gäller svenska användare men vad menas med informationen att HD-filmer på iTunes inte kan överföras till iTunes utan är dedikerade till AppleTV? Om man köper HD-filmer kan man inte backup'a dem då? Hur fungerar det nu för er med fejkade US-konton?

"•.HD movies from the iTunes Store are designed exclusively for Apple TV and may not be transferred to iTunes"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-12 13:06
Ursprungligen av planB:

Inte för att det gäller svenska användare men vad menas med informationen att HD-filmer på iTunes inte kan överföras till iTunes utan är dedikerade till AppleTV? Om man köper HD-filmer kan man inte backup'a dem då? Hur fungerar det nu för er med fejkade US-konton?

"•.HD movies from the iTunes Store are designed exclusively for Apple TV and may not be transferred to iTunes"

Om det inte har ändrats går det inte att köpa HD-filmer utan enbart att hyra. Vanliga hyrfilmer går att skicka runt mellan AppleTV,iTunes och iPods så att man kan börja titta på filmen på TV:n och sedan se klart den på iPoden. HD filmer går bara att köpa och se på AppleTV.

Johan

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-03-12 16:57
Ursprungligen av chuck:

Om det inte har ändrats går det inte att köpa HD-filmer utan enbart att hyra. Vanliga hyrfilmer går att skicka runt mellan AppleTV,iTunes och iPods så att man kan börja titta på filmen på TV:n och sedan se klart den på iPoden. HD filmer går bara att köpa och se på AppleTV.

Johan

Men när man betalar ett avsnitt ur en TV-serie i HD då? Har man den ett tag och sedan expirerar den eller?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-12 17:24

Gillar att Apples tänk att stanna upp lite och optimera sin mjukvara. Mac OS X 10.6 och nu iTunes. En självklarhet kan man tycka men det hör ju inte direkt till vanligheterna. Har stora förhoppningar på Mac OS X Server och FCS 3!

  • Administratör
  • Lund
  • 2009-03-13 12:46

Kommer bli hur bra som helst med iTunes dj.
Problemet med alla sådana här saker är så klart att det alltid finns någon som inte vet hur det fungerar och kommer gå in och sätta på den personens favvolåt i musikbiblioteket och sen kommer man bort från kvällens spellista. Inget stort problem, men det finns alltid en sådan person på festerna , och att hålla den personen borta från datorn brukar inte vara det lättaste.
Om man nu börjar låta folk koppla upp sina iPhones mot ens iTunes för att folk ska få rösta och välja låtar hade det varit fint om man hade kunnat begränsa folks remotes till bara iTunes Dj.
(Som det är nu drar jag ut datorskärmen, och har min iphone i fickan - i mitt iTunes är jag enväldig härskare, vi vet nog alla att det ibland kan ta längre tid att städa upp i datorn efter en fest än det tar att städa själva lägenheten.

Ursprungligen av thor:

(Som det är nu drar jag ut datorskärmen, och har min iphone i fickan - i mitt iTunes är jag enväldig härskare, vi vet nog alla att det ibland kan ta längre tid att städa upp i datorn efter en fest än det tar att städa själva lägenheten.

Hehehe, vad har du för suspekta partyn egentligen? "Enväldig härskare"..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-03-13 12:50

Väldigt mycket rappare, har ett relativt stort bibliotek med 10000+ låtar och det är mycket snabbare uppstart och bläddring.
Saknar nu framförallt CoverFlow för delade bibliotek. Det borde ju inte vara så svårt att ordna den eftersom Remote visar omslagen.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-03-13 19:18

Får ett felmeddelande när jag försöker lägga till filmer i iTunes nu efter uppdateringen.
Musik (aac och mp3 går dock bra)

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-03-14 09:00

Jag tycker att det vart märkbart snabbare. Kul att man har börjat prioritera optimering av det som redan finns.

  • Medlem
  • Ljusdal
  • 2009-03-14 11:46
Ursprungligen av Pilen:

Jag tycker att det vart märkbart snabbare. Kul att man har börjat prioritera optimering av det som redan finns.

Tycker också det är märkbart snabbare. Jag kanske inbillar mig, men Frontrow känns rappare med.. (har filmerna på en nätverkshårdisk)

toppen (Y)

Insatllera deep-freeze i datorn. Boota om och den är som den var innan festen.

Används av en stor Mac-ÅF i GBG... du kan gissa hur mkt 120 skolbarn på en dag mixtrar med en maskin.

Är det inte detsamma som att aktivera gästkontot i Leoparden, du Goflorp?

Ursprungligen av Snabeldrake:

Är det inte detsamma som att aktivera gästkontot i Leoparden, du Goflorp?

Nja, deep-freeze kan återställa exakt till ett läge. Kommer gästkontot åt allt?
KLart man kan configga upp det så det funkar, skrota det och starta om....

Deepfreee är väl bara starta om. Automagiskt om man säger så...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-16 19:39

Har fått ett upprepade antal programkraschar vid uppstart!
Inte varje gång, men åtminstone vart fjärde... Irriterande!

  • Administratör
  • Lund
  • 2009-03-21 09:52

Mitt har hängt sig varje gång den ska samla in till Genius + att jag har min iPhone inkopplad

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-06 19:55

iTunes 8.1.1 är ute.
What's new in this version:
Adds support for renting HD movies and provides a number of bug fixes, including addressing issues with VoiceOver and syncing with iPhone or iPod touch.

  • Medlem
  • Ljusdal
  • 2009-04-06 21:47
Ursprungligen av acke:

iTunes 8.1.1 är ute.
What's new in this version:
Adds support for renting HD movies and provides a number of bug fixes, including addressing issues with VoiceOver and syncing with iPhone or iPod touch.

installerar nu.. kan det vara sant?

  • Medlem
  • Ljusdal
  • 2009-04-06 21:55
Ursprungligen av odis:

installerar nu.. kan det vara sant?

Ähh jag hoppades nog för mycket där..

http://www.inloop.se/2009/04/06/itunes-811-slappt/

1
Bevaka tråden