Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Störig autoprocess!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Höganäs
  • 2009-03-13 18:03

Tjena, jag har hängt på detta forumet relativt länge nu fast mestadels på iPhone delen. Just nu har jag en irriterande autoprocess på min dator som kom med då jag installerade en skrivare. Brother control center, jag har länge försökt att få den att sluta starta och varje gång jag stänger den och bytar användare så ploppar den upp igen. Jag har kollat i alla mappar i systemet och letat mig galen efter denna process men jag lyckas ej spåra den, någon som har några tips?

MVH // Jonathan

Gå in i ~/Bibliotek/Printers/Brother och spar bara det som verkar vara drivrutinen.
Kommer inte ihåg exakt, men den lurade mig i veckor.. hittade den inne i printerdrivers-biblioteket till slut.

Kasta all annan skit. Är du osäker så komprimera dem först (högerklicka och välj gör arkiv av...) så kan du lätt få tillbaka dem om det strular.

Man kan ju passa på och hiva några mappar här med Canon/HP/Ricoh/Xerox osv.... det tar mkt plats... se upp bara om du har en HP du ansluter till ibland....

Starta om (jag loggade ut och in, tror det räckte)

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2009-03-13 18:19

Tack, jag raderade faktiskt inte Control Panel fast jag gömde processen istället. Jag är en deskmodder och stör mig som fasen på den fula ikonen i min menubar som control panel hade. Eftersom det känns onödigt att ens visa en ikon av programmet så gömde jag det.

Någon mod får gärna låsa tråden nu när problemet är löst

Själv vill jag kunna skriva ut. Ngt ControlCenter har jag ingen användning av...
Raderade och sparade bara drivrutinen.

1
Bevaka tråden