Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari 4 Beta: Jättestort Problem!!!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har letat genom hela 99.se men utan att hitta svar!(om det redan finns en lösning skulle en länk vara mycket tacksamt )
Det hela startade idag, när jag blev rekomenderad Safari 4. Efter en snabb sökning i Google kom jag till Apple - Safari - Introducing Safari 4 - See the web in a whole new way och som ni ser så är det apples egna sida. Laddade glatt ner Safari betan och installerade. Allt gick som smort om min dator startades om och nu mon probleme"n/t". Försökte starta Safari men den gav mig felrapportsruta. Försökte starta Firefox, samma sak, Aktivitetskontroll - samma sak osv. Så nu vägrar alla program starta (Få undantag ex. Adobe Illustrator CS). Problemet löstes inte av avinstallation (Inte för en ominstallation heller). Vad är problemet!?!?! Kan posta crash log om det skulle hjäpa.

Hjälp en macvän i nöd! :'(O:-)

Ursprungligen av Chabbelito:

Försökte starta Safari men den gav mig felrapportsruta.

Och vad står det i den rutan?

Har du installerat alla uppdateringar? (10.5.6 och senaste säkerhetsuppdateringen, osv)

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Och vad står det i den rutan?

Har du installerat alla uppdateringar? (10.5.6 och senaste säkerhetsuppdateringen, osv)

Helt uppdaterad. Det stod typ *Program* Har slutat oväntat.

:">!!!Det konstigaste någonsin hände precis!!! Gick för att ta en skärmdump av rutan och kopiera log. Men då funkade allting perfekt!(Det jag hann testa) Fattar inte vad som hände, lät den bara stå...

Återkommer om jag får problemet. Tack Jesper för ditt snabba svar:)

Avinstallera Safari 4

Hur avinstallerar man senaste uppdateringen av Safari?

Eftersom denna installation dödade Growl i Mail och dessutom suger musten av min dator (fläkten drar igång med en gång) så vill jag backa tillbaka.

Ursprungligen av kjellebelle:

Hur avinstallerar man senaste uppdateringen av Safari?

Eftersom denna installation dödade Growl i Mail och dessutom suger musten av min dator (fläkten drar igång med en gång) så vill jag backa tillbaka.

Det följer med en avinstallerare (Safari4.0BetaUninstall.pkg) när man laddar ner safari.

Tack!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-03-10 15:56
Ursprungligen av kjellebelle:

Eftersom denna installation dödade Growl i Mail och dessutom suger musten av min dator (fläkten drar igång med en gång) så vill jag backa tillbaka.

Jag har inget problem med att fläktarna drar igång (på min MacBook Air), vare sig före eller efter installationen av Safari 4 beta. Min Growl jobbar på som vanligt med dom applikationer som den ska ta hand om. Utan att knota.

Kan det ha hänt (tidigare) något annat med din dator som först nu gör sig påminnt? Eller gick kanske inte installationen av Safari 4 beta problemfritt?

Ursprungligen av kjellebelle:

Eftersom denna installation dödade Growl i Mail...

Ursprungligen av frazze:

Min Growl jobbar på som vanligt med dom applikationer som den ska ta hand om. Utan att knota.

Ja, Growl funkar - Safari 4 stör inte Growl i allmänhet, utan berör bara tillägget GrowlMail, vilket redan diskuterats i "den stora Safari 4-tråden".

http://www.99.se/nyhetstips-mac/260584-safari-4-beta-slaeppt.html

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-03-10 16:35
Ursprungligen av frazze:

Min Growl jobbar på som vanligt med dom applikationer som den ska ta hand om. Utan att knota.

Såvida det inte var GrowlMail skulle det visa sig... I stand corrected.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-03-10 16:40

Och om man läser någon minut på Growls forum så ser man att det kanske tom beror på Apples senaste säkerhetsfix härom veckan. Som ju Safari 4 beta behöver. Så...

Allt funkar som innan igen när jag avinstallerade Safari 4 så nåt fel finns uppenbarligen.

1
Bevaka tråden