Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hörlurar/snäckor med tygisolerad kabel?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-03-08 16:12

Som rubriken tyder på så är jag ute efter ett par lurar med tygisolerad kabel. Jag har precis förbrukat mina 5:e in-ears på ungefär 2 år.
Först hade jag ett par "vanliga" koss pluggar. Ena luren började glappa och tillslut så försvan båda.
Sen hade jag två par Crative EP-630 och de senaste paren som svikt mig är två par Koss som jag inte har namnet på.

Hur som helst, alla har börjat glappa, och så när som på de första kosspluggarna så har det ALLTID varit i kontakten. (Sladden-Kontakten) Nu är jag väldigt trött på att behöva slänga ut en 300 SEK efter bara 3-4 månader på nya pluggar och undrar helt enkelt: Har ni något förslag?
Anledningen till att jag valde den rurbik jag gjorde var den att jag kan tänka mig att de lurar som inte har en gummiisolering kanske håller lite bättre (?).

Så, jag söker: In-Ear eller mindre lurar. (Ungefär Porta Pro storleken, inga feta AKG eller liknande tack.) Som HÅLLER. Självklart så ska man vara varsam med sina lurar, men man ska väl inte behöva gå omkring med dem inlindade i bomull?

Prisklass, beroende på kvalitet. Men jag tror inte att jag sträcker mig över 500 SEK. Kanske, om någon har nått superförslag. Men jag har inte ekonomi till mer...
(Om någon undrar så har jag en Nano 3G, får i dagarna en Touch 2G. Tror väl inte att det spelar så stor roll kanske, men om någon undrar...)

Frid !

Låter som ett par We lurar passar in på beskrivningen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-09 21:11
Ursprungligen av Tobster:

Låter som ett par We lurar passar in på beskrivningen.

Låter inte We-lurarna kasst för den prisklassen, tycker jag. De är dock trendigast på marknaden

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-03-09 19:41

Hm, det har du kanske rätt i. Ska ta och spana in dem. Du har ingen bra länk ?

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-03-10 21:56

tycker Wesc lurarna låter bra men dom sitter rätt tajt på skallen ! ÄVen skullcandys FMJ har tygklädda sladdar men kostar 700 .

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-03-11 08:07

Mm, jag har letat omkring efter ett par WESC, men jag hittar ingen återförsäljare. Någon som vet om någon FYSISK butik säljer längre ? Det måste de väl ändå göra :/

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-03-11 17:35

Telia butiken i eskilstuna säljer, och NK i sthlm sålde vet jag men inte längre.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-03-11 21:32

Haha, men jag bor i Skövde så jag tror att jag skippar det. Jag har nog bestämt mig för ett par Philips, lila med tygsladd. 400:-
Jag tror de blir bra !

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-03-12 15:05

ja lite lågnt där Okej dom kollade jag med på , men tyvär har dom ju inte mic.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-03-14 08:50

Nu är det i alla fall löst. Det blev ett par Philips (orkar inte hämta förpackningen) crystal clear. Verkar vara väldigt bra...
Om jag måste klaga på något så är det att de sticker ut liite från örat. (Långa pluggar) Men det är inget som man stör sig på när man väl lyssnar. Sen trodde jag att de var sprängda/spruckna redan när jag fick dem, men det visade sig att det var detta "Crystal Clear" som spökade. Jag hörde virvel- och HiHatslag som mina gamla lurar inte lyckats förmedla. Så det var bara att vänja sig vid ett bättre ljud

399 SEK på TM. Har bara använt dem i 3 dagar, men än så länge så är allt väl

Wesc <33333

1
Bevaka tråden