• Medlem
  • Gnosjö
  • 2009-03-08 21:57

Min far har råkat ut för ett ytterst lustigt bekymmer med sin Macbook Air + iPhoto 09.

De är ute och reser en hel del och låter iPhoto tömma digitalkamera samt mobilkamera automatiskt då och då. Det fina i baletten är att iphoto verkar irra bort fler och fler av bilderna som importerats från mobilen (Sony Ericsson K800i). Tumnaglarna finns kvar, men de bakomliggande bilderna finns inte kvar och ersätts i preview-läget av ett fett svart utropstecken mot en fin cirkulär tonplatta. Vissa bilder står även som tomma ramar, utan tumnaglar alltså - såvida man inte drar lite i förstora/förminska slidern. Helsjukt. Han har iphoto inställt på att kopiera bilderna, så det är inget om att han själv är inne i systemet och pillar, vilket han inte är kompetent till.

Som sådär ser utropstecknet ut:
http://forum.macworld.se/uploads/monthly_06_2008/post-26164-1214835892.jpg

Ännu lustigare är det att samma sak hänt min flickvän tidigare med just iphoto + sony ericsson, i detta fall en äldre SE modell.

Vad är detta för shit, det enda jag säger till min far är att antingen sluta använda iphoto eller skaffa iphone (som aldrig krånglat i bildimporten för mig iaf...)

Någon som har koll?

Stefan