Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PB 15" med PB17",12" design kommer.

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har lyckats snappa upp detta rykte från en källa.
Enl denna källa så kommer PB 15" komma med den design som PB 17" och 12" har. När ville denne inte uppge.

Men den kommer!
Vilka specar sa han heller inte.

Snart hoppas jag! För den vill ja ha. Efter att ha sett 17" idag så är den lite stor...

  • Oregistrerad
  • 2003-04-10 16:22
Citat:

Skrevs ursprungligen av Mattias Hedman
Jag har lyckats snappa upp detta rykte från en källa.
Enl denna källa så kommer PB 15" komma med den design som PB 17" och 12" har. När ville denne inte uppge.

Men den kommer!
Vilka specar sa han heller inte.

Snart hoppas jag! För den vill ja ha. Efter att ha sett 17" idag så är den lite stor...

Att det skulle ske var ju rätt lätt att räkna ut

vem är detta geni? en kvalificerad gissning?

jo, nog kommer den - och snart också!

Låt oss säga att kontakten finns mycket nära Apple...

okey - sorry

vet han något om iBook? jag skall nämligen skaffa en 2a dator...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Mattias Hedman
Låt oss säga att kontakten finns mycket nära Apple...

Men det är ju ändå ett skitdåligt rykte. Det har ju pratats om detta sen i januari och kan han inte avslöja mer än att det kommer en 15" i samma design som för 17" och 12" hade han ju lika gärna kunnat hålla tyst. Det är ju något vem som helst kan räkna ut.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Mattias Hedman

Snart hoppas jag! För den vill ja ha. Efter att ha sett 17" idag så är den lite stor...

jag hoppas också pb 12 är för liten och pb 17 är för dyr

ere nån som vet ungefär när pb 15 kommer då

- jag hörde precis från en "säker" källa:'

"""""snart"""""

Citat:

Skrevs ursprungligen av Rickard A
Men det är ju ändå ett skitdåligt rykte. Det har ju pratats om detta sen i januari och kan han inte avslöja mer än att det kommer en 15" i samma design som för 17" och 12" hade han ju lika gärna kunnat hålla tyst. Det är ju något vem som helst kan räkna ut.

Dagens sanning.

Allvarligt talat, vem som helst som inte jobbar på Apple har ju kunnat gissa på att PB 15" ska komma i samma utförande som PB 17" och PB 12" sen den dag de släpptes. Frågan är vad som fördröjt det hela bara. Om det är så att Apple har för många PB 15" kvar eller om leverantörerna inte är klara för att massproducera (Vilket iofs aldrig stoppat Apple förut).

  • Oregistrerad
  • 2003-04-11 20:55
Citat:

Skrevs ursprungligen av Christoffer Larsson
Dagens sanning.

Allvarligt talat, vem som helst som inte jobbar på Apple har ju kunnat gissa på att PB 15" ska komma i samma utförande som PB 17" och PB 12" sen den dag de släpptes. Frågan är vad som fördröjt det hela bara. Om det är så att Apple har för många PB 15" kvar eller om leverantörerna inte är klara för att massproducera (Vilket iofs aldrig stoppat Apple förut).

Ryktet säger också att de kommer vara snabbare än dagens 15" PowerBooks...

Citat:

Skrevs ursprungligen av henrrrik
Ryktet säger också att de kommer vara snabbare än dagens 15" PowerBooks...

Hmmm... Då får de väl samma bussförbättringar som 17", då...

Senast redigerat 2003-04-11 23:39
  • Oregistrerad
  • 2003-04-11 22:45

Jag har börjat lägga pengar på hög till en 15" AlBook men börjar bli mer och mer skeptisk. Inte för att den inte kommer snart, utan för att den antagligen kommer att ha en spec motsvarande 17" om den kommer innan sommaren. Vilket är deppigt, då jag inte kommer att köpa en G4 till.

Det som talar FÖR att en 15" dröjer är ju att försäljningen av 12" och 17" skulle drabbas hårt.

Dessvärre talar det faktum att folk på Svenska Apple vet att 15" är på gång MOT att den dröjer och därmed är G4-baserad.

klart den är G4a baserad! G5...kommer först i Xserve & PowerMac.

  • Oregistrerad
  • 2003-04-11 23:43

Jag förstår inte vad ni menar med att en kraftfull 15" skulle påverka försäljningen av 12" och 17". De datorerna är ju designade för folk med speciella behov. Om jag vill ha en liten dator köper jag ju en 12" utan att titta på specsen för mellanmodellen. Samma sak med 17". En sån skulle jag köpa med G3 processor om det fanns en!

  • Oregistrerad
  • 2003-04-12 09:42

Jag menar att det är tabu marketingmässigt att lansera en ny 15" nästan direkt efter att 17" har börjat levereras. 12"- och 17"-modellerna är fortfarande bra hypade, vilket har stor inverkan på försäljningen. Folk köper absolut inte endast efter behov.

Dessutom måste ju speedbumpade iBooks komma innan nya PB15".

  • Oregistrerad
  • 2003-04-12 20:40
Citat:

Skrevs ursprungligen av thorman
Hmmm... Då får de väl samma bussförbättringar som 17", då...

Envisa rykten gör gällande att morgondagens macar är snabbare än dagens...

Citat:

Skrevs ursprungligen av el gringo
klart den är G4a baserad! G5...kommer först i Xserve & PowerMac.

Åsså säger jag det igen! Om nu Steve Jobs går ut och kallar detta år för "Year of the Powerbooks" så kan de ju inte sätta in PPC970 i Powermacarna utan att släppa en PB som håller jämna steg. Då blir det ju inte "Year of the Powerbooks" utan "Year of the Powermacs".

Bytet från G4 till PPC970 kommer vara det största hårdvarusteget Apple gjort sedan lanceringen av G4:an. Och det kommer vara en långt mer efterlängtad sådan.

Visst för att man är skeptiskt, men Apple har överaskat förr och jag skulle inte förvånas över om de släppte en PPC970 baserad Powerbook. Konstigare saker har hänt förr!

/Jont Olof

  • Oregistrerad
  • 2003-04-13 16:53
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jont Olof
Åsså säger jag det igen! Om nu Steve Jobs går ut och kallar detta år för "Year of the Powerbooks" så kan de ju inte sätta in PPC970 i Powermacarna utan att släppa en PB som håller jämna steg. Då blir det ju inte "Year of the Powerbooks" utan "Year of the Powermacs".

Bytet från G4 till PPC970 kommer vara det största hårdvarusteget Apple gjort sedan lanceringen av G4:an. Och det kommer vara en långt mer efterlängtad sådan.

Visst för att man är skeptiskt, men Apple har överaskat förr och jag skulle inte förvånas över om de släppte en PPC970 baserad Powerbook. Konstigare saker har hänt förr!

/Jont Olof

Jag tror att du lägger större vikt vid att Jobs sa att det är "year of the powerbook" än vad Jobs själv gör.
Min gissning är att 970 kommer först i Xserve och PowerMac, oavsett vad Jobs sagt om vilket år det är.

Citat:

Skrevs ursprungligen av henrrrik
Jag tror att du lägger större vikt vid att Jobs sa att det är "year of the powerbook" än vad Jobs själv gör.
Min gissning är att 970 kommer först i Xserve och PowerMac, oavsett vad Jobs sagt om vilket år det är.

Jag håller med dig.

Själv tror jag Apples satsning på bärbart mycket beror på att de försöker få bort fokus från deras framstressade Power Macar och den låga klockfrekvensen på processorerna. Det är ett krig de inte kan vinna på ett bra tag och därför satsar de på ett område där de är överlägsna, dvs bärbart. Det finns ju ingen pc-tillverkare som kan mäta sig i kompromisslöshet och design som Apple har i sina bärbara.

  • Oregistrerad
  • 2003-04-13 19:09

Talade just med en mycket säker källa på Apple i Cupertino att snabbare Macar kommer framöver. Han var mycket övertygande & säker på sin sak.

Citat:

Skrevs ursprungligen av DaPhox
Talade just med en mycket säker källa på Apple i Cupertino att snabbare Macar kommer framöver. Han var mycket övertygande & säker på sin sak.

Det var säkert samma person som jag pratade med. Tydligen ska det vara större hårddisk i dem också.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Rickard A
Det var säkert samma person som jag pratade med. Tydligen ska det vara större hårddisk i dem också.

LOL!

Det var andra punch-linen i den här tråden!

Strålande Rickard!!!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Rickard A
Det var säkert samma person som jag pratade med. Tydligen ska det vara större hårddisk i dem också.

Kanonvass replik. Kan inte låta bli att känna samma sak. Trots att jag hoppas på att få avbeställa den PB 17" som aldrig kommer till förmån på att få vänta på en ordentligt uppvässad 15,4" med en ordentlig processor.

  • Medlem
  • 2003-04-13 22:54
Citat:

Skrevs ursprungligen av DaPhox
Talade just med en mycket säker källa på Apple i Cupertino att snabbare Macar kommer framöver. Han var mycket övertygande & säker på sin sak.

Sa han vilken tid på året?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jont Olof
LOL!

Det var andra punch-linen i den här tråden!

Strålande Rickard!!!

Ironi, det gillar jag.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2003-04-14 09:43
Citat:

Skrevs ursprungligen av Rickard A
Jag håller med dig.

Själv tror jag Apples satsning på bärbart mycket beror på att de försöker få bort fokus från deras framstressade Power Macar och den låga klockfrekvensen på processorerna. Det är ett krig de inte kan vinna på ett bra tag och därför satsar de på ett område där de är överlägsna, dvs bärbart. Det finns ju ingen pc-tillverkare som kan mäta sig i kompromisslöshet och design som Apple har i sina bärbara.

Amen.

1
Bevaka tråden