Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Shift+r och Cmd+v fungerar inte på Apple Keyboard

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag köpte ett helt nytt Apple Keyboard idag och det verkar fungera fint, förutom att några tangentkombinationer inte fungerar som de ska. De två som inte fungerar är cmd+v för att klistra in samt shift+r, shift+f och shift+v.

Kan det vara någon programvara som lägger sig i? Jag har testat att köra en omgång med Applejack för att reparera evenutella felaktigheter. Eftersom cmd+r, shift+s och cmd+f fungerar borde det ju inte vara ett hårdvaruproblem. Eller?

Datorn är en MacBook Air. Tangentbordet är ett Apple Keyboard. Samtliga tangentkombinationer fungerar bra på det inbyggda tangentbordet.

Underligt. Idag fungerar det bra.

Idag dök problemet upp igen, men det löste sig när jag tog ur iPhonen ur dockan som också var inkopplad till datorn. Tidigare hade jag fått ett meddelande om att "detta tillbehör stöds inte av iPhone", så jag antar att det har med det att göra.

Jaha, nu uppstod problemet igen. Undrar vad det är som orsakar det. Den här gången fungerar inte cmd+v och shift+r. Inget spillt i tangentbordet eller något sådant. Tangenterna verkar fungera fint var och en för sig, det är bara vissa kombinationer som inte fungerar. Omstart av datorn hjälper inte.

1
Bevaka tråden