Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Parallels slutade fungera med Mac OS X 10.5.5

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Efter att jag har gjort den senaste uppdateringen av Mac OS X 10.5.5 så slutade Parallels att fungera. Har detta hänt för någon annan samt vilken lösning har ni haft till detta problem?

Tack

D

Har du hittat någon lösning på problemet med Parallels, jag håller på just nu att försöka installera Parallels och Virtual PC med Windows XP på min nya MacBookPro och lyckas inte.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-03-07 16:04

Se till att du har senaste versionen utav parallels 3 eller 4.

//Rob

Senast redigerat 2009-03-08 02:24

Jag har senaste versionen av Parallels 3 och tänkte uppgradera till 4 men vill inte betala än förrän jag vet om jag kan få 3:an att fungera. Det verkar inte vara Parallels som är problemet utan när jag ska installera Virtual PC för Mac version 7 med Windows XP Professional. När Parallels frågar skriver jag in produktnummer för Windows och stoppar in installationscd:n för Windows och sen kommer jag inte längre. Finns det något annat sätt att köra Windows i Parallels utan att använda Microsofts Virtual PC för Mac? Fast det är konstigt att det fungerar i min gamla MacBook Pro (som inte är så gammal, drygt 2 år). Otroligt tacksam för all hjälp jag kan få!
--Lilian

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2009-03-08 09:38
Ursprungligen av Lilian Ljungberg:

Finns det något annat sätt att köra Windows i Parallels utan att använda Microsofts Virtual PC för Mac?

Man installerar Parallels och sen Windows. Sen är det klart.

Microsoft Virtual PC ska du inte ha.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-03-08 13:10

Virtual PC är väl för PPC macar. Du kan använda en normal windows xp som helst. Fast om nu Parallels kan konvertera Virtual PC disk image till en Paralllels image vet jag inte.

//Rob

Tack!! Nu fungerar det när jag inte använder Microsoft Virtual PC.

Kan jag passa på att ställa en till fråga om Parallels. Jag får upp en ruta som är ca 12 x 12 cm och där i ligger Windows, förstår inte hur jag ska göra för att få den större om jag i parallels går till Full screeen mode så blir windowsrutan lika liten och resten runt om är svart.

Testa ända skärmupplösningen i Windows.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-03-08 17:23

Du måste installera Parallels tools (brukar installeras automatiskt) och sen gå till video inställningnar i windows och ändra upplösningen där.

//Rob

Tackar, nu har jag stor windowsskärm.

1
Bevaka tråden