Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Workflow eller skript för nedladdning

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-07-23 00:15

Jag har i en textfil, staplade på varandra på varje ny rad, länkar till (hundratals) mp3-filer som jag vill ladda ner på ett enkelt sätt. Jag har förgäves försökt hitta ett skript eller workflow i Automator som kan ladda ner flera objekt i en serie (filerna heter 1001.mp3, 1002.mp3 osv...).

Vilket är det enklaste sättet att göra detta på?

AppleScript passar som hand i handske för detta. Titta på Bounty Technologies - How to create an AppleScript download manager with PHP men skippa PHP-biten så borde du vara på god väg.

Jag har ett sådant script, skall se om jag kan snygga till det och posta det snart.

Ok, nu har jag snyggat till scriptet jag nämnde, kommenterat det och gjort det förhoppningsvis superenkelt att använda.. Du anger bara lite saker i scriptet, namnet på mappen på skrivbordet du vill ha dina filer till, vad prefix och suffixen är i filens namn, en url och förstås start och slutnummer. Scriptet är även så fiffigt att det fyller ut siffran med nollor, skall du ladda hem från 1-1000 och filerna är döpta med fem siffror i bredd så kommer första att få namnet 00001 och sista 01000. En batchmapp med lite vettiga kommentarer skapas också (datum, sökväg och andra parametrar).

Du hittar det på min Applescript-site här:
Applescript-tips från Intelligent Mammals AB - Sekventiell nedladdning av bilder

Oj, passerade precis 3500 inlägg! Yeah!

Hur gick det med detta?

1
Bevaka tråden