Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leopard stängs inte ordentligt

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-07 12:44

Jag har problem med min MacBook. Ungefär varannan gång kan jag inte stänga av den ordentligt. Jag trycker på startknappen en gång, väljer "Stäng av" i fönstret som kommer, utloggningen påbörjas, ikonerna på skrivbordet och menyraden i överkanten försvinner, men sedan händer ingenting. Efter 5-10 minuter är jag tvungen att hålla startknappen nere för att tvångsavsluta OS. Om jag trycker på startknappen igen bara en gång kommer samma dialogfönstret igen där jag kan välja att stänga av datorn.

Problemet inträffar ungefär varannan gång men jag finner inget konkret mönster. Jag avslutar alla öppna program innan jag stänger av datorn.

Jag har hoppats att OS uppdateringarna skulle lösa problemet men det består i princip sedan datorn var ny (ca 1 år tillbaka).

För några veckor sedan fick jag ett tipps om att kontrollera skivan. Jag gjorde det och mycket riktigt behövde den repareras. Men reparationen löste inte utloggningsproblemet. Jag är fortfarande tvungen att stänga av datorn genom att hålla startkanppen nere med jämna mellanrum.

Har någon andra förslag på vad kan göras?

min började göra så efter jag uppdaterat till leopard utan att blåsa den helt.

köpte ny disk o installerade om OS'et helt för typ ett halvår sedan.. efter de har den aldrig hängt sig sådär.

Så ett tips är att blåsa den HELT glöm inte ta backup...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-07 19:12
Ursprungligen av =JoNaZ=:

min började göra så efter jag uppdaterat till leopard utan att blåsa den helt.

köpte ny disk o installerade om OS'et helt för typ ett halvår sedan.. efter de har den aldrig hängt sig sådär.

Så ett tips är att blåsa den HELT glöm inte ta backup...

Tack för ditt svar JoNaZ. Jag hade OS förinstallerat och det känns lite surt att behöva blåsa om hela burken för en sådan i och för sig skitgrej. Det är klart jag kommer att göra det någon gång i framtiden. Till exempel när Snow Leopard kommer ut. Men jag avvaktar nog så länge i väntan på andra förslag.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-06-10 11:31

Jag har samma problem själv, det dök upp efter att jag införskaffade Sims 3 tror jag!?

Är det någon som vet hur man kan felsöka detta?

1
Bevaka tråden