Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synka Microsoft Entourage med Mobileme?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Mitt problem:
Jag använder två datorer, en PC och en Mac vilket gör att måste använda två epost program samt två epost adresser.

Min fråga:
Jag vill jobba med Entourage på min Mac och webbmail som är synkad med Entourage på min PC, så att jag kommer åt mina mail, kalendrar och kontakter etc samt att jag får samma avsändare när jag skickar mail.

Mobileme hade varit perfekt förutom följande:

  • Synkar ej med Entourage

  • Synkar ej med Outlook om den är kopplad till en exchangeserver.

  • Visar ej min epost som avsändare utan min mobileme adress om jag skickar epost via mobileme.

Går det att lösa så att jag kan synka Mobileme med Entourage eller finns det någon annan lösning?

Tack på förhand/
(Är ganska grön när det gäller Mac)

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2009-03-04 18:20

Du kan synkronisera Entourage med MobileMe via Apples Mail. Det gör du i inställningarna för Entourage. Ställ in så att Entourage synkas med Mail/Calendar/Addressbook. Sedan synkroniserar du med MobileMe.

Entourage kan alltså synkroniseras med MobileMe i en "två-stegs raket" och det är så det är tänkt att det ska fungera.

Jag har lyckats synka min kalender och adressbok men hur synkar jag mina mail?
Under entourage/preferences/sync service så hittar jag endast, kalender, adressbok och anteckningar.

Ingen som har någon lösning?

Vill du få över befintliga mail(-konton) som finns i Entourage till Mobile Me eller vill du komma åt och synkronisera Mobile Me-mailen i Entourage? Om det är det senare så är det väl bara att lägga till Mobile Me-kontot som ett IMAP-konto i Entourage?

Jag vill synka Entourage med mobileme och behålla min befintliga adress. Sedan läste jag att man tydligen inte kan synka Iphone med Entourage? Då måste jag ju ha mobileme. Trodde detta skulle gå smidigt, installera och synka men ack nej.

Uppskattar verkligen all hjälp eftersom att detta just nu stör mig ganska mycket i mitt arbete.

Exportera anteckningar från Entourage till Mails anteckningar

Är det någon som vet om man kan exportera anteckningar från Entourage till Mail?

Ursprungligen av Stonevalley:

Mitt problem:
Går det att lösa så att jag kan synka Mobileme med Entourage eller finns det någon annan lösning?

Mobile Me synkar inte e-post.

För att få din e-post i olika enheter/datorer etc ställer använder du dig av fördel med IMAP och gör samma inställningar på samtliga klienter som ska hantera e-posten.

/c

1
Bevaka tråden