Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken RSS-läsare?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

om det finns en liknande tråd som denna får ni gärna hänvisa mig dit, men jag frågar iallafall: det finns ju en hel uppsjö med olika typer av RSS-läsare och jag får ångest gällande vilken jag skall välja för mina ändamål (dagens i-landsproblem). har tidigare testat Newsfire (som jag gillar, men det där lilla saknas) och NetNewsFire (som känns lite för rörig, men det kanske är bara jag som tycker det) som jag också tycker är helt OK.

det jag vill kunna göra är helt enkelt skumma av nyheter på ett enkelt och smidigt sätt utan några onödiga krusiduller.

vilken kör ni? varför?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2009-03-04 11:46

Safari. För att det är enklast så.

  • Medlem
  • Linköping, Sweden, Sweden
  • 2009-03-04 11:58

Jag kör Vienna, funkar bra men saknar sync mot andra enheter.

Edit: länk
http://www.vienna-rss.org/vienna2.php

Ps. den är gratis med

  • Medlem
  • International user
  • 2009-03-04 12:05

Jag kör med Google Reader, tycker den funkar utmärkt och är väldigt lättanvänd.

Eftersom den ligger på Google vet man att den (nästan) alltid finns tillgänglig och så slipper
man ju givetvis synka över flera datorer.

Jag använder också Google Reader, kombinerat med Reader notifier: http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/31159

Mycket smidigt, framförallt på iPhone

Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Jag använder också Google Reader, kombinerat med Reader notifier: http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/31159

Mycket smidigt, framförallt på iPhone

klockren lösning - tack!

Google Reader tycker jag var alldeles för plottrigt.... väldigt mycket "windows-känsla" på något vis

Jag körde Newsfire tidigare. I mina ögon den bästa läsaren! Nu använder jag NetnewsWire, bara pga av att den synkar med min iPhone. Skulle Newsfire släppa en iPhone-app som synkar lite bra som NNW så byter jag tillbaka.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-05 00:21

Håller med iTiger NewsFire är bäst!

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2009-03-05 08:56

Jag lägger också min röst på NetNewsWire - inte minst därför att programmet finns både för Mac OS X och iPhone. Dessutom med synkronisering så att det du har läst på datorn visas som läst i din telefon och vice versa.

  • Superhjälte
  • 2009-03-05 13:10

Jag använder, precis som Northwiz, NetNewsWire som är ett smidigt alternativ om man vill synkronisera mellan flera datorer och iPhone/iPod Touch. Om jag inte minns helt fel har det även stöd för PC.

Ursprungligen av Zop:

Jag använder, precis som Northwiz, NetNewsWire som är ett smidigt alternativ om man vill synkronisera mellan flera datorer och iPhone/iPod Touch. Om jag inte minns helt fel har det även stöd för PC.

Jepp, synkar med FeedDemon i Windows (gratis, precis som NetNewsWire).

  • Medlem
  • 2009-03-05 20:41

Safari! Enklast och alltid där där man ändå är.
/nocke/anneli

1
Bevaka tråden