Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ikon bredvid sin web-adress, hur???

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har sett att de flesta websidor har en liten personlig ikon som dyker upp strax före webadressen (även 99mac har en ikon).

Hur fixar man en sån till sin egen websida?

Använd sökfunktionen (som numer är riktigt användbar)

http://www.99mac.com/forum/showthread.php?s=&threadid=2732&highlight=favicon

Citat:

Skrevs ursprungligen av David Molarin
Använd sökfunktionen (som numer är riktigt användbar)

http://www.99mac.com/forum/showthread.php?s=&threadid=2732&highlight=favicon

Ok, Tack!!

Ledsen för det, man jag vet att jag borde söka mer först innan jag ställer frågor som andra redan ställt. men vad ska jag säga, "även solen har fläckar" ??

Jag skall bättra mej!!

Denna instruktion brukar jag följa (och har alltid fungerat för mig): RailHead Design

Gå vidare till "various"

/brake6

Citat:

Skrevs ursprungligen av Brake6
Denna instruktion brukar jag följa (och har alltid fungerat för mig): RailHead Design

Gå vidare till "various"

/brake6

Om ni använder safari och ovanstående metod inte verkar fungera (vilket den gör), så bör ni läsa följande:

"Web-developers may have noticed that Safari caches these icons and there's no way to get Safari to reload it from the site if you change this icon. "Empty Cache..." etc. doesn't do it. This is annoying if you have made a new one for your site and want to see it in Safari.

Since the .ico cache took me quite a while to find, others might have had the same trouble. It's in ~/Library -> Caches -> com.apple.WebKit -> Icons. To empty the cache, quit Safari and send the Icons folder to the trash (or anywhere). You can apparently do this without affecting anything else in Safari. Use at your own risk, but I have done this several times over several weeks without problems."

1
Bevaka tråden