Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AirPort Utility & Client Software Updates 20090303

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple har släppt följande uppdateringar:

  • AirPort Utility Software Update 2009-001 version 5.4.1

This update includes general fixes and compatibility updates for the following applications: AirPort Utility and AirPort Base Station Agent, including AirPort Disk Utility for Tiger.

  • AirPort Client Update 2009-001 version 1.0

This update is recommended for all Intel-based Macintosh computers running Mac OS X 10.5.6. It addresses issues with roaming and network selection in dual-band environments.

Senast redigerat 2009-03-03 21:59
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-03 20:50

Oj, fest hos Apple idag. De har släppt en hel del både mjukvaru- och hårdvarumässigt.

Enligt AppleInsider tillför de inte någon MobileMe-funktionalitet till de "gamla" AirPort-produkterna, men det kommer i en senare firmware.

http://www.appleinsider.com/articles/09/03/03/airport_extreme_time_capsule_gain_mobileme_sharing_support.html

  • Medlem
  • International user
  • 2009-03-04 00:01

Finns det någon möjlighet tror ni i senare uppdateringar att vi kanske kan få använda "gäst"-nätverk på våra Airport Extreme som vi redan har? Gav 1500 Nok för tre månader cirka och skulle gärna vilja ha den tekniken. Jag hoppas verkligen det.

Plus skulle någon kunna förklara för mig hur det fungerar med en Airport Extreme om jag skaffar mobileme och vill dela ut disken till en vän. Är det möjligt eller är det enbart de som jag har registrerat hos apple så att säga?

Plus att fungerar det som en tunnel hos mobileme eller blir det mer per-2-per av det hela när man sänder? Tänkte nämligen på hastigheter...

Men men det skulle kunna vara en bra lösning för mig istället för att ha en ftp igång på min imac bara för att dela med mig lite arbete.

Hoppas det inte blev för många frågor.
MvH: JPG

Ursprungligen av Lurven:

Finns det någon möjlighet tror ni i senare uppdateringar att vi kanske kan få använda "gäst"-nätverk på våra Airport Extreme som vi redan har? Gav 1500 Nok för tre månader cirka och skulle gärna vilja ha den tekniken. Jag hoppas verkligen det.

Plus skulle någon kunna förklara för mig hur det fungerar med en Airport Extreme om jag skaffar mobileme och vill dela ut disken till en vän. Är det möjligt eller är det enbart de som jag har registrerat hos apple så att säga?

Plus att fungerar det som en tunnel hos mobileme eller blir det mer per-2-per av det hela när man sänder? Tänkte nämligen på hastigheter...

Men men det skulle kunna vara en bra lösning för mig istället för att ha en ftp igång på min imac bara för att dela med mig lite arbete.

Hoppas det inte blev för många frågor.
MvH: JPG

Enligt artikeln jag länkade till ovan kommer inte gästnätverksfunktionen att komma till de gamla modellerna. Hur MobileMe-kopplingen fungerar vet jag inte.

Inga alls. Det var bara att min tråd råkade vara två och en halv timma före dina...

  • Medlem
  • International user
  • 2009-03-04 06:06

Lustigt för jag tittade naturligtsvis i Nyhetstips och senaste var då Battery update 1.4.
Hur det kan bli, för du postade väl i Nyhetstips?

Yes!!

Javisst postade jag i Nyhetstips. Doormas svarade ju redan 20:50 så den syntes ju uppenbarligen då...

  • Medlem
  • International user
  • 2009-03-04 06:15

Jäkligt konstigt. Både du och jag har ju varit med ett tag och kollar väl alltid där före?

Det måste vara ett virus

Yes!!

Haha ja precis Jo jag blev lite förvånad när du postade dem, du har ju koll!

Virus lär det vara!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-03-04 06:30

JA, kom igen nurå.....
Posta ditt tusende inlägg då...............

Yes!!

Woohoo!

Ja, inte så många inlägg på den tiden som gått... Men, men, mitt postande går i vågor...

1
Bevaka tråden