Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook ram-minne i iMac - funkar?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har 2x512 mb överblivet ram-minne från min vita Macbook och undrar om jag kan använda detta ram-minne på min iMac som har standard-minnet 512 mb ram (från hösten 2008, aluminium)?

Jag vet att det inte är mycket, men jag är inte i större behov än så.

Om man vill uppgradera ram-minnet på iMac så nämner Apple på deras hemsida exempelvis:
"DDR2 (PC2-6400) - 1x1GB SO-DIMMW

Om man vill uppgradera ram-minnet på Macbooks så nämner Apple på deras hemsida exempelvis:
"Apple Memory Module 2GB 667MHz DDR2 (PC2-5300) 2x1GB SO-DIMMs"

Kan jag bara lägga dit ram-minnet från Macbooken i iMacen?

PS. Se bild på hur ram-minnet ser ut från Macbooken.

Tacksam för snabba svar!

Ursprungligen av t0mmi3b0y:

Jag har 2x512 mb överblivet ram-minne från min vita Macbook och undrar om jag kan använda detta ram-minne på min iMac som har standard-minnet 512 mb ram (från hösten 2008, aluminium)?

För det första har det aldrig sålts några aluminium-iMacar med mindre än 1 GB i, så om du inte plockat ur ett minne ur den så skall där sitta 1 GB redan.

För det andra är MacBook-minnet långsammare än det som sitter i din iMac idag, så det är nog ingen höjdare att byta med det.

Senast redigerat 2009-03-04 23:15
  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-03-04 17:27
Ursprungligen av Capeman:

För det första har det aldrig sålts några aluminium-iMacar med mindre än 1 GB i, så om du inte plockar ur ett minne ur den så skall där sitta 1 GB redan.

För det andra är MacBook-minnet långsammare än det som sitter i din iMac idag, så det är nog ingen höjdare att byta med det.

Precis. Det kommer inte fungera alls. Det kommer att pipa som bara den när man startar.

1
Bevaka tråden