Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Photoshop CS4 slutar uppdatera skärmbilden

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag upplever att det finns många buggar i de versionerna jag har i Photoshop och Dreamweaver, Adobe updater hittar inga nya.

I Photoshop har jag bl.a. problemet att när jag redigerar en bild och sedan lämna programmet för att sedan komma tillbaka och fortsätta redigera så ses inte de redigeringarna jag gör, bilden förblir densamma tills jag öppnar ett nytt fönster och stänger det igen.

Finns det något man kan göra åt detta?

Har du provat att ladda hem uppdateringarna manuellt från Adobe? Det kanske fungerar bättre?

http://www.adobe.com/support/downloads/collection.jsp?collID=1&platform=Macintosh

Där finns alla uppdateringar till Creative Suite för Mac.

Om där är något som din Updater inte hittat, så kan du ju ladda ner det manuellt.

Uppdatering av Photoshop hjälpte inte och jag hittar ingen till DW, tyvärr. Ingen annan som har samma problem?

  • Medlem
  • 2009-02-26 21:49

Hej,

Har samma problem med Photoshop. Dvs efter ett tag så slutar Photoshop uppdatera skärmbilden. Det enda som hjälper är att starta om Photoshop. Har inte hittat någon lösning, mycket irriterande.

Har CS4 både på min stationära jobbdator och min bärbara. Jobbar inte så mycket på den bärbara, men har fått för mig att problemet inte uppstår där.

Den stationära är en Mac Pro med ATI Radeon HD 2600 XT och den bärbara är den senaste MacBook Pro med NVIDIA GeForce 9600M GT.

Har själv funderat på om det kan ha med grafikkortet att göra.

/P

Ändrade trådens rubrik så att den beskriver problemet lite bättre.

/Mod

Ursprungligen av perka:

...efter ett tag så slutar Photoshop uppdatera skärmbilden. Det enda som hjälper är att starta om Photoshop...

Om du klickar på hjälp i menyn och sedan på uppdatering och avbryter den med en gång, så fungerar det precis som att stänga ner programmet, man sparar lite tid iallafall.

Senast redigerat 2009-02-27 08:47

Exakt samma problem har jag! Ibland fungerar det dock smärtfritt ett tag, men just nu de senaste dagarna har det varit otroligt återkommande!

Är du administratör på din dator?

svar: ja

Hårdvara? System?

Har en kund som kört skarpt med CS4 nu i en månads tid och de har inte haft dessa problemen innan. Fast det låter inte alls vidare kul.

Photshop CS4 extended v 11.0.1 Mac OS X Leopard kör jag på

Jg har haft en liknande grej när jag lagt på något filter ibland men det har hjälpt med att zooma in och ut en gång bara.. äpple +, äpple -

  • Medlem
  • 2009-04-08 12:05

Har någon löst detta? Det händer otroligt ofta för mig nu och det börjar bli tröttsamt att behöva starta om PS eller starta och avbryta en uppdatering(lill_postiZ tips)hela tiden.

Jag har självklart senaste uppdateringarna på både OSX och Photoshop.

Har även upptäckt att när problemet uppstår så visar Aktivitetskontroll 100% CPU användning av photoshop (en kärna...).

/P

  • Medlem
  • 2009-04-08 15:40

Har nu lyckats komma på att problemet uppstår när man byter program med Exposé...irriterande...
Undra om felet ligger hos Adobe eller hos Apple?

/P

Ursprungligen av perka:

Har nu lyckats komma på att problemet uppstår när man byter program med Exposé...irriterande...
Undra om felet ligger hos Adobe eller hos Apple?

/P

Adobe följer inte Apples anvisningar fullt ut. Sker först vid CS5.

Om jag tex lägger på ett filter eller spara en bild i PS cs4 och medans datorn jobbar går till bridge och när filtret är pålagt öppnar en ny bild så hoppa jag bara till Photoshop och inget händer.. Måste zooma in eller göra något med bilden, sedan gå till bridge och öppna igen..

1
Bevaka tråden