Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finns det ingen adapter från DVI till Minidisplayport?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-03-03 14:58

Jahopp, då var man ägare till en flong ny monitor. Tyvärr är dess enda funktion just nu att se snygg ut på mitt skrivbord då Dustins agent sagt att det bara var att beställa en adapter från apples hemsida så jag kunde använda den med min gamla Macbook Pro. Tyvärr hade de troligen haft firmafest kvällen innan eftersom det senare visade sig vara rent mumbojumbo, ingen adapter verkar finnas.

Så, om någon har en adapter, eller känner till vart jag kan hitta, som gör att jag kan koppla in min gamla MBP (eller vilken dator med DVI som helst) till denna nya vackra monitor så bjuder jag på en rulltårta. Erbjudandet gäller tills den 4e mars 2009.

Vad jag vill är alltså

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-03-03 15:27

Det går inte.

Om du hade läst specifikationerna för skärmen så hade du sett att den tills idag bara fungerade med MacBook Late 2008 och MacBook Pro Late 2008.

Det var de enda datorerna med MiniDisplay port. Från och med idag finns det även en Mini och en Mac Pro med den kontakten.

Men det förändrar inte det faktum att det inte finns någon adapter för det du vill. Skicka tillbaka den till Dustin eller köp en ny dator.

Adapter kan mycket väl komma i framtiden, men det finns inte nu.
/M

Ändrade trådens rubrik. Försök sätta rubriker som tydligt visar vad tråden handlar om.

/Mod

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-03-03 22:19
Ursprungligen av Mattias L:

Det går inte.

Om du hade läst specifikationerna för skärmen så hade du sett att den tills idag bara fungerade med MacBook Late 2008 och MacBook Pro Late 2008.

Det var de enda datorerna med MiniDisplay port. Från och med idag finns det även en Mini och en Mac Pro med den kontakten.

Men det förändrar inte det faktum att det inte finns någon adapter för det du vill. Skicka tillbaka den till Dustin eller köp en ny dator.

Adapter kan mycket väl komma i framtiden, men det finns inte nu.
/M

Jag läste och kollade men trodde ändå på vad dustin sade, ingen mening att vara spydig för det.

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-03-03 22:24

Det var absolut inte meningen att vara spydig. Ber om ursäkt om det framstod som det.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-03-03 22:25

np

1
Bevaka tråden