Hej!

Tror inte jag skrivit någon presentation, fastän jag varit medlem länge. Mattias Wirf heter jag, är webbutvecklare och formgivare. Driver företag (www.xoda.se) i vildmarken i stort sett. Vi (2 personer stort företag) har jobbat mycket med utbildning på distans, började i Nacka, sedan blev det Örebro och nu Garphyttan.

Jag började jobba för MKFC Stockholms Folkhögskola som använde mycket Apple-saker och fick då en gammal iMac (Indigo från 2001). Då registrerade jag mig här. Numera leasar jag en ny iMac som är min arbetsdator - jag jobbar på Mac som huvuddator sedan ca ett år. Jag kör dock även PC med både Windows och Linux, vill ha lite koll på det mesta Har även haft iPod Video.

Är intresserad (förutom det uppenbara, datorer och färg/form) av fotografering och gamla kameror/objektiv. Driver flera webbplatser om detta... en som heter Retrocamera, en YashicaForum och en Retrofoto. Några av er har sett min bilder på Flickr vet jag... Eftersom jag bor i Garphyttan / Kilsbergen så är det mycket naturbilder. Gärna med en måleriska touch, då jag har min bakgrund i konstskolor.

33 år, gift, har en underbar dotter, springer runt i naturen och tar bilder. Finns på många sociala medier, twitter för att nämna en http://twitter.com/mattiaswirf

/ Mattias