Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Första intrycken av MBP 17 AntiGlare

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Så nu äntligen har jag fått min MBP 17 inch AntiGlare med SSD på 256 och 2.96Ghz CPU och 4 GB RAM ..

SSD disken gör verkligen systemet vädligt "snappy" om man säger så. Jämfört med en HDD som jag tidigare haft på den förra MBP 17 så laddar filer i finder omedelbart . ingen delay som jag upplevde att HDD kunde medföra ... SSD är ju också tyst vilket ihop med MagLev fläktarna gör att datorn är helt ljudlös ... Har inte ägt någon Mac förut som är så tyst som den här .

Ljusstyrkan är superbt stark på AntiGlare. Jämfört med den äldre MBP 17 så är den nya mkt mkt starkare men det kanske inte syns på bilderna.

Jag är mkt mkt nöjd med köpet och väldigt nöjd att jag INTE valde glossy.

Lite nyfiken...

Ursprungligen av gotfredsen:

... SSD är ju också tyst vilket ihop med MagLev fläktarna gör att datorn är helt ljudlös ...

MagLev-fläktar?? Magnetic Levitation fläktar? Kallas det för det eller vad menar du?

//Irre

Ursprungligen av ihrelius:

Lite nyfiken...

MagLev-fläktar?? Magnetic Levitation fläktar? Kallas det för det eller vad menar du?

//Irre

Yep. Skruvar du isär den som ifixit gjort så står det t.o.m MagLev på fläktarna..

http://www.ifixit.com/Guide/First-Look/MacBook-Pro-17-Inch-Unibody/618/2

"By using magnetic levitation force (MagLev), these fans feature zero friction with no contact between shaft and bearing. With excellent rotational stability, the MagLev fan eliminates vibration and typical wobble and shaking typically experienced in fan motors. MagLev also provides excellent high temperature endurance that results in long life."

Ursprungligen av gotfredsen:

Yep. Skruvar du isär den som ifixit gjort så står det t.o.m MagLev på fläktarna..

http://www.ifixit.com/Guide/First-Look/MacBook-Pro-17-Inch-Unibody/618/2

"By using magnetic levitation force (MagLev), these fans feature zero friction with no contact between shaft and bearing. With excellent rotational stability, the MagLev fan eliminates vibration and typical wobble and shaking typically experienced in fan motors. MagLev also provides excellent high temperature endurance that results in long life."

Det var f-n! Roligt att veta!
Tackar.

//Irre

Schysst med SSD-disken. Låter mycket bra. Fläktarna likaså.

LED-skärmen är bättre än de tidigare "vanliga" skärmarna. Har förra generationens 17'' med "vanlig" hi-rez skärm på jobbet och LED på min privata MBP (samma generation). LED-skärmen är betydligt jämnare, ljusstarkare och allmänt bättre.

Grattis till den mest önskvärda laptopen på marknaden just nu. :cool::$:$

Ursprungligen av Raumschiff:

Schysst med SSD-disken. Låter mycket bra. Fläktarna likaså.

LED-skärmen är bättre än de tidigare "vanliga" skärmarna. Har förra generationens 17'' med "vanlig" hi-rez skärm på jobbet och LED på min privata MBP (samma generation). LED-skärmen är betydligt jämnare, ljusstarkare och allmänt bättre.

Grattis till den mest önskvärda laptopen på marknaden just nu. :cool::$:$

Tackar. Peppar, peppar men jag har inte haft några problem med grafikkortet heller så jag verkar ha fått en bra 1 generations mbp .

Det enda negativa jag kan säga är väll design valet av den svarta listen runt skärmen . Apple borde valt en grå list eftersom ramen är silver grå..(eftersom Apple ersätter den svarta ramen/glaset med en grå aluminium ram) men att klaga på något sådant är ärligt rent löjligt ...

Köpte också en mini-display port till dvi och dvi till hdmi kabel och det fungerade smärtfritt med min festmös LCD-TV (Samsung) ..

WiFi i datorn är också helt klart bättre än förregående MBP . mottagningen är mkt starkare ...

Ursprungligen av ihrelius:

Det var f-n! Roligt att veta!
Tackar.

//Irre

inga problem .

om någon har fler frågor så är det bara att ställa dom ..

Ursprungligen av gotfredsen:

inga problem .

om någon har fler frågor så är det bara att ställa dom ..

Jag har faktiskt en till fråga. Den där bilden du har som bakgrund, frostiga äpplet typ, var kan jag hitta den??? Sjukt snygg, skulle gärna ha den på mitt skrivbord.

//Irre

Jag hitta backgrundsbilden på Devinart -> http://www.deviantart.com/

bara söka på os x wallpaper eller apple logo wallpaper elelr något i den stillen .. minns inte exakt var på sajten men det finns massor av snygga bakgrundsbilder där ..

Tack för att du delade med dig av erfarenheterna.

Vad var anledningen till att du tog Anti-glare och SSD?

Ursprungligen av ru4real?:

Tack för att du delade med dig av erfarenheterna.

Vad var anledningen till att du tog Anti-glare och SSD?

SSD eftersom jag bär rätt mkt på den bärbara datorn .. skriver mkt kod, jobbar photoshop, after effects, cinema 4d osv .. SSD känns som det säkraste .. fast nu när jag har datorn så är det jag gillar att SSD gör datorn tyst vilket jag inte tänkte att det faktist skulle bidra till ...

AntiGlare är för att jag i första hand får huudvärk av glossy skärmar .. minna ögon har svårt att fokusera på en glossy skärm .. har prövat och fått ont i huvudet snabbt . därav Matte/AntiGlare .. sedan har jag till den kategorien som inte tycker om att glo på mig själv hela dagarna .. och till sist så tycker jag faktist att AntiGlare/Matte ger en bättre representation av gråskala och färg när jag jobbar med tryck, web, film .. men det kan diskuteras i all oändlighet ..

1
Bevaka tråden