Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

G3 300Mhz - any good?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur mycket minne behöver man stoppa i en äldre burk med Sonnet G3 300Mhz kort för att det skall gå att köra OS X?
Så vitt jag förstått så handlar det mer om minne än om Mhz.
Folk kör ju X på gamla 233or och 266or.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Pelleman
Hur mycket minne behöver man stoppa i en äldre burk med Sonnet G3 300Mhz kort för att det skall gå att köra OS X?
Så vitt jag förstått så handlar det mer om minne än om Mhz.
Folk kör ju X på gamla 233or och 266or.

Har du ett G3-kort så handlar det OM du kan köra OSX. PCI-macarna ska visst klara det enligt Sonnett. (med ett speciellt tillägg installerat)
Sen vet inte jag men jag tror att 200 MB är ett minumum för att det ska flyta på.
Men räkna inte med superfart.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-12 14:10

128 MB är minimum för att köra Mac OS X, men satsa på minst 256 MB för annars kan det bli ganska segt. Om man har för lite minne stannar datorn upp ibland och laddar och det är väldigt irriterande.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-04-12 17:48

Men å andra sidan om du tänker ha den som mail och använda ordbehandling, då är det fullt tillräckligt !

Jag kör ibland en 7600 med 10.1.5, G3/300 och 304 MB. Det är sannerligen ingen superfart i den inte, men det är ok att harva lite med Itunes, mejla m.m. Surfa med Netscape 7 är inte riktigt smidigt. Explorer är något bättre (läs: mindre slött) i detta avseende.

  • Medlem
  • 2003-04-12 23:43

Jag har en G3 266Mhz, 384mb ram som kör 10.2. Det funkar rätt så bra, men jag använder den inte utan den står på som filserver.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Alphonze: Jag kör ibland en 7600 med 10.1.5, G3/300 och 304 MB. Det är sannerligen ingen superfart i den inte, men det är ok att harva lite med Itunes, mejla m.m. Surfa med Netscape 7 är inte riktigt smidigt. Explorer är något bättre (läs: mindre slött) i detta avseende.

Tillägg: Tro det eller ej, men det går faktiskt snabbare att surfa med Netscape 4.79 i classicläget i X än att köra direkt i X med Netscape eller Explorer. Några andra webbläsare har jag inte testat.

  • Medlem
  • 2003-04-21 10:44
Citat:

Skrevs ursprungligen av Alphonze
Tillägg: Tro det eller ej, men det går faktiskt snabbare att surfa med Netscape 4.79 i classicläget i X än att köra direkt i X med Netscape eller Explorer. Några andra webbläsare har jag inte testat.

hehe;)

Citat:

Skrevs ursprungligen av XedoZ: hehe;)

Javisst är det märkligt! Man undrar ju om de överhuvudtaget rensar och effektiviserar nå't i koden när de programmerar nya webbläsare nu för tiden...
:rolleyes:

1
Bevaka tråden