Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pirate Bay - rättegången

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Saxat från SVT´s intranät:

När rättegången mot The Pirate Bay startar på måndag 16 februari direktsänder 24 Direkt ljudupptagningen via 24 Direkts webbplats och kommer i efterhand att lägga ut rättegångens olika delar som klickbara filer.
24 Direkt har tidigare sänt ljudet från en del uppmärk-sammade rättegångar i TV, men väljer nu för första gången att låta publiken följa hela rättegången via webben.

Om SVT väljer att live-texta på engelska så skulle de få sina största tittarsiffror någonsin. Jag tror att det är väldigt många parter som är intresserade av att följa denna rättegång.

spectrial/s23k/pb kommer ansvara för att livetranskribera och göra rättegångens förlopp tillgänglig för engelskspråkiga.

http://trial.thepiratebay.org/

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-02-12 15:13

Men det är fortfarande bara ljudupptagningar om jag förstått det hela rätt? Att direktsända rättegångar med bild är väl inte tillåtet i Sverige?

Det är bara ljud, jepp. Samma som dem som inte får plats i den minimala åhörarsalen har tillgång till i den lite större åHÖRarsalen har att lyssna till.

Rättegången sänds direkt på svt.se/24direkt mellan klockan 09:00-12:00 och 13:00-(senast) 16:00 följande dagar:

Måndag 16 februari - fredag 20 februari
Måndag 23 februari - fredag 27 februari
Måndag 2 mars - onsdag 4 mars

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-03-02 22:31

Måste få göra en kommentar om dagens slutpläderingar. Advokat Danowsky hänvisade bla till en utredning av Cecilia Renfors (skriven av doktorand Johan Axhamn). Den är på blott 379(!) sidor men ändå så liten som 2MB. Tittar man nu på själv PDF:n så ser den lite underlig ut. Varför har all text blivit så liten och hamnat är övre hörnet på varje sida?

den funkar hos mig (opera på pc)

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-03-02 22:50
Ursprungligen av nordbeck:

den funkar hos mig (opera på pc)

OK, jag ska vara lite mer specifik: varför fyller inte texten ut hela A4:an, utan bara en del? Jag kan läsa PDF:n som sådan, men all text på varje sida är ju ihop tryckt på en del av sidan.

Utredningen är väl formgiven på det viset

1
Bevaka tråden