Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Amerikanskt ituneskonto, men behålla det svenska?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lidingö
  • 2009-03-02 13:31

Hejsan. Har detta skrivits om? Har läst mycket om att man kan göra ett amerikanskt konto och få tillgång till alla balla apps i USA. Vilket jag gjort. Men jag vågar inte använda det. Det jag vill veta är om jag kan använda mig av mitt svenska konto som standard, och bara tanka hem USA-appsen via det amerikanska kontot och ha bägge-delarna på min iphone. Eller kan man bara äta en "kaka" itaget? Tacksam om någon reder ut detta!

Jag har både amerikanskt och svenskt iTunes-konto. Jag har köpt program till iPhone från både amerikanska och den svenska. Det fungerar, det enda som är lite trixigt är att man måste uppdatera de USA-köpta programmen via sitt amerikanska konto och de svensk-köpta programmen via sitt svenska konto.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-03-22 14:36
Ursprungligen av Martin Pettersson:

Jag har både amerikanskt och svenskt iTunes-konto. Jag har köpt program till iPhone från både amerikanska och den svenska. Det fungerar, det enda som är lite trixigt är att man måste uppdatera de USA-köpta programmen via sitt amerikanska konto och de svensk-köpta programmen via sitt svenska konto.

För mig funkar inte uppdateringarna alls längre Det står att jag har 40 (!) uppdateringar att ladda ner, men när jag klickar på download all laddas de aldrig ner.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2009-03-21 17:17

Men hur gör man då? Om jag i itunes klickar, när jag är inloggad på US-kontot, på program-fliken på min iPhone, och sedan på "sync", så säger ju den att den vill ersätta allt - dvs allt eller inget. Hur får man in flera konton på samma iphone, eller utvalda delar. Lixom?

Ursprungligen av Rob:

Men hur gör man då? Om jag i itunes klickar, när jag är inloggad på US-kontot, på program-fliken på min iPhone, och sedan på "sync", så säger ju den att den vill ersätta allt - dvs allt eller inget. Hur får man in flera konton på samma iphone, eller utvalda delar. Lixom?

Som Martin P säger ovan, alla applikationer som du har under iTunes/Applications (och har klickat i för synk, om du inte synkar alla), oavsett om de är nedladdade från ditt US-konto eller ditt svenska, kommer att synkas över till iPhonen.
Troligen bra vana som MP har att alltid synka med sitt svenska konto aktivt i iTunes (jag gör detsamma), så att du fortfarande kan köpa musik och ladda ner apps från Swe-store direkt i iPhonen.
Om du vill uppdatera US apps så måste du förstås vara inloggad med ditt US-konto.

För mig fungerar det. Jag har som sagt två konton, ett amerikanskt och ett svenskt på två olika mailadresser. Om jag har köpt ett program till iPhone i US iTunes Store så måste jag vara inloggad med mitt amerikanska iTunes-konto för att uppdatera det programmet. Om jag har köpt ett program i svenska iTunes Store så måste jag vara inloggad i svenska iTunes Store för att uppdatera de programmen.

Så, om jag har flera uppdateringar av program som är köpta på de olika kontona så loggar jag först in med det ena, uppdaterar de program jag har köpt där och sedan loggar jag in med det andra, och uppdaterar de.

Bara för att var supertydlig. Det är samma konto på själva datorn som jag använder, det är mina två iTunes-konton som jag loggar in och ut med. Det iTunes-konto som senast var inloggat är det som blir inställt på iPhonen när jag synkar. Så jag har som vana att se till att alltid vara inloggad på svenska iTunes Store innan jag synkar själva telefonen. Däremot så flyttas uppdateringar av program, oavsett vilket konto det är köpt på, till min iPhone. Det fungerar utan problem både på min ohackade iPhone 3G och tjejens hackade 1 gen iPhone.

Kanske inte helt rätt tråd, men en liknande fråga.

Min sambo och jag har skaffat varsin iPhone.
Vi använder samma dator med iTunes installerat.
Nu när jag ska logga in på Appstore/iTunes från min iPhone så står hennes Applekonto förvalt.
Så min fråga är hur ändrar så att jag kan logga in på mitt Applekonto?
Hittar inte var jag kan göra det, någon som vet?

Ursprungligen av kpt.blau:

Kanske inte helt rätt tråd, men en liknande fråga.

Min sambo och jag har skaffat varsin iPhone.
Vi använder samma dator med iTunes installerat.
Nu när jag ska logga in på Appstore/iTunes från min iPhone så står hennes Applekonto förvalt.
Så min fråga är hur ändrar så att jag kan logga in på mitt Applekonto?
Hittar inte var jag kan göra det, någon som vet?

Du kan inte byta konto i iPhonen, utan den 'får' det konto som är aktivt i iTunes när du gör en synk. Så du får se till att logga in på ditt konto innan du synkar din telefon, och sambon får logga in på sitt innan hon synkar sin telefon.
Lite knöligt kan tyckas - alternativet är (skulle jag tro) att sätta upp varsin användare på datorn så att ni får var sitt iTunes, men då behöver ni trixa lite för att dela bibliotek och spellistor (sök i forumet för lösningar på detta).

Ursprungligen av tvamvarg:

Du kan inte byta konto i iPhonen, utan den 'får' det konto som är aktivt i iTunes när du gör en synk. Så du får se till att logga in på ditt konto innan du synkar din telefon, och sambon får logga in på sitt innan hon synkar sin telefon.
Lite knöligt kan tyckas - alternativet är (skulle jag tro) att sätta upp varsin användare på datorn så att ni får var sitt iTunes, men då behöver ni trixa lite för att dela bibliotek och spellistor (sök i forumet för lösningar på detta).

Då får det får bli synkningsvarianten till att börja med.

Tack för det snabba svaret

1
Bevaka tråden