Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

sync iCal to Exchange (oneway)

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2009-03-01 13:20

Hej

Hur synkar jag enklast in min kalender som jag kör på Ical till mina kollegor som kör PC och exchange (arma stackare).

Tack vänner på förhand

C-H

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2009-03-01 13:47

Jag sitter med samma problem men har löst det genom att synka Entourage med iCal (Entourage skapar en kalender i iCal som man sedan är den man får använda i iCal - i mitt fall heter alltså min jobbkalender i iCal "Entourage"). Sedan får man ha Entourage igång och inställt på att synka med Exchangeservern. Ingen perfekt lösning men det funkar tills vidare, Snow Leopard lär ju få Exchangestöd.

Förresten, det krävs en pro-version av Office för Mac, Home and Studentversionen av Office saknar Exchangestöd.

Vore iofs intressant att höra fler och kanske smidigare lösningar på problemet.

  • Medlem
  • Lund
  • 2009-03-01 15:04

helst utan entourage

Hej!

Har varit inne i Entourage-svängen men upplever det som krångligt. jag har ett par olika kalendrar i iCal och vill bara synka två av dem till Exchange. Entourage skapar ytterligare en kalender i iCal och, misstänker jag, är en bov i dramat när iCal ibland "bombar". Det är bättre nu efter det att jag stängt av Entourage kalender.

Jag funderade på om det gick att gå via iPhone som mottar mina iCal och Adressbok info dagligen och sen envägs-skicka dem vidare till Exchange. Låter det vettigt?

Annars får jag bida min tid till Snow Leopard.

Tack för input Macx!

C-H

Finns ett gratis Google-program synkar Exchange-kalender mot Google Calendar i Windows, sen kan du synka din iCal mot samma Google Calendar via t.ex. Busy Sync. Dyrt och krångligt, men funkar...

  • Medlem
  • Lund
  • 2009-03-01 18:20

tack Leftrustle!

Håller med dig om att det känns omständligt. Speciellt som jag vill mata info i den andra riktningen, från iCal till exchange.

Jag har hört om att Google synkar mot iPhone, kanske iCal till iPhone till Google till Exchange?

Bästa hälsningar och tack

c-h

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-03-02 10:23

Jag vet inte om det finns något smidigt sätt att pusha ut iCal-länkar till klienterna från en Exchange-server, men Outlook-klienter från version 2003 och uppåt har utmärkt stöd för att läsa iCal. De läggs till under någon av flikarna bland kontolistan om jag inte minns helt fel...

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2009-03-03 16:12

Det finns en genomgång av flera lösningar på
http://vyshemirsky.blogspot.com/2007/10/how-to-synchronize-ical-with-exchange.html
även om själva artikeln börjar bli gammal (kommentarer trillar dock in).

Och ett viktigt OBS: glöm inte att göra backup innan du börjar mecka - jag slog på Entouragesync och den tömde min iCal i datorn, på mobileme och i iPhonen! Tur man har Time Capsule och kan resa bakåt i tiden i sådana lägen...

1
Bevaka tråden