Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hemsideprojekt till en gymnasiemusikal, vilka tjänster ska man köpa?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla människor på 99. Jag tänkte fråga er några frågor och jag hoppas jag frågar på rätt forum. Det är så att vi ska sätta upp en musikal i skolan och jag ska nu göra en hemsida och en blogg till den. Vart är det billigaste och bästa stället att hosta hemsidan/bloggen om köper .se domän samtidigt? Och vilken bildtjänst skulle kunna vara bra att ladda upp bilder på?

Tack på förhand.

Hej,

Om du vill komma undan billigt så tycker jag du ska kolla på one.com.
Där får du med blogg och bildgalleri för ca 350 kr första året, inkl. se-domän.
Däremot har mina möten med deras support varit ganska dåliga, men man får vad man betalar för.

/fredrik

Wordpress (gratis), där du kan skapa statiska sidor (för statiskt innehåll, om projektet etc.) samt välja en bloggsektion. Du bör dock välja ett webbhotell med linux server. Själv använder jag Crystone, inte världsbäst - men orkar inte riktigt jämföra den marknaden ännu.

Gällande bilder så kan du kanske koppla på en Flickr modul till wordpress?

Jag rekommenderar One med se domän, kostar inte mycket om man drar ut det över ett år. Jag har inte haft problem med supporten men har inte behövt en så mycket, kör med wordpress och kanske http://yzx.se/imager som bildvisare

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-28 21:19

Rekommenderar inte one faktiskt. Tycker deras servrar ofta tar lång tid på sig att svara. Det resulterar i något sämre känsla, eller mycket sämre känsla om det är en hemsida man ofta går in på. Däremot är det ju jävligt billigt, och bevisar att man får vad man betalar för, inget negativt mot one där, bara ett konstaterande.
Jag lägger en tusing om året på oderland, där har jag inga såna problem.

Har kört oderland i 6-7 års tid och varit jättenöjd hela vägen men jag tror nog det finns många fler än oderland som är bra i samma prisklass. Min erfarenhet av one.com kommer sig av att mitt fotbollslag har sin hemsida där så jag har inte jättemycket på fötterna.

Ursprungligen av Linus:

Rekommenderar inte one faktiskt. Tycker deras servrar ofta tar lång tid på sig att svara. Det resulterar i något sämre känsla, eller mycket sämre känsla om det är en hemsida man ofta går in på. Däremot är det ju jävligt billigt, och bevisar att man får vad man betalar för, inget negativt mot one där, bara ett konstaterande.
Jag lägger en tusing om året på oderland, där har jag inga såna problem.

Har kört oderland i 6-7 års tid och varit jättenöjd hela vägen men jag tror nog det finns många fler än oderland som är bra i samma prisklass. Min erfarenhet av one.com kommer sig av att mitt fotbollslag har sin hemsida där så jag har inte jättemycket på fötterna.

Jag ska ta och kolla in oderland, sitter själv med Crystone som sagt, och upplever minst sagt att sidan segar något. Det ligger dessutom på ett basic paket, så all bandbredd går inte till mig, vågar man ju gissa på

  • Medlem
  • Harestad
  • 2009-03-01 01:34

Jag rekkomenderar också One.com. Dåliga svarstider håller jag inte med om. Har aldrig krånglat, och behöver man kontakta supporten funkar deras chat perfekt.

Kolla svarstider själv på:
www.jw-design.se
www.skibk.se
(Risk för reklam kanske?)

Köpt hotell hos Manufrog. Billigt, bra och snabb support!

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2009-03-01 10:41

Internetworld testade just webbhotell.. speciellt del två där de testar support för wordpress kan vara läsvärd.

http://internetworld.idg.se/2.1006/1.183870/webbhotellstestet+2009

Tack för alla svaren. Om man bara ska köpa en .se domän och peka om till en blogg som är hostad hos wordpress, vart gör man det billigast?

Well, tack för alla svaren

http://www.surftown.se/?docid=2c56a874-059a-4d51-ab60-5957bd876311 <- det här är väl väldigt billigt, är det inte?

1
Bevaka tråden