Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Anpassad åtkomst till alla skivor/program ?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon av ungarna har haft roliga timmen, och nu har jag "hänglås" på hårddisken och den externa hd via usb. Går jag in på"info" står det anpassad åtkomst - och jag kan inte ändra detta. Katastrof !! Vad göra om någon vet?
Kör OSX 10.5.5 och via extern HD. Kan inte ändra startskivan till min HD "original"eftersom den är låst och jag får upp "inte tillräcklig behörighet "

Någon som vet hur man gör i detta fall ?

Senast redigerat 2008-10-16 12:44
  • Medlem
  • Täby
  • 2008-10-16 17:04

Det räcker med ett inlägg
/mod

Ursprungligen av adress@mac:

Någon av ungarna har haft roliga timmen, och nu har jag "hänglås" på hårddisken och den externa hd via usb. Går jag in på"info" står det anpassad åtkomst - och jag kan inte ändra detta. Katastrof !! Vad göra om någon vet?
Kör OSX 10.5.5 och via extern HD. Kan inte ändra startskivan till min HD "original"eftersom den är låst och jag får upp "inte tillräcklig behörighet "

Någon som vet hur man gör i detta fall ?

Löste problemet själv, efter mycket strulande. Nu funkar allt igen som tidigare. Tur var det eftersom ingen tycktes ha ngn. ide´om problemet...;)

Hur gjorde du?

Jag har samma fenomen med alla mina hårddiskar utan systemdisken!
Blev så efter en ominstallation med hjälp av "arkivera och installera"...

Hjälp!

samma problem här kommer inte åt nån av 4 mina externa hårddiskar alla har fått ett hänglås och anpassad åtkomst

Gjorde oxå en arkivera installera...

HUR GJORDE DU ?

Inte för att jag har något mot detta forum men om du läser det här http://forum.macworld.se/index.php?showtopic=83239&hl= så kanske det klarnar för dig, orkar inte skriva allt här...
Hoppas på ert överseende...

//Mikael "Firefoxx" Olsson

1
Bevaka tråden