Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inget ljud ut från Dockningstation med iPhone?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan

Köpte en dockningsstation till min iPhone igår. När jag sätter in iPhonen så laddar den men det blir inget ljud ut genom aux-utgången... Jag har provat med min iPod nano och då kommer ljudet perfekt. Dockan har s-video ut och aux utgång...

Är det så att iphone inte fungerar med denna dockan eller är iPhonen trasig? jag har nämligen aldrig provat den i docka förut...

Tacksam för svar
//Svante

  • Medlem
  • Ljusdal
  • 2009-02-26 15:04

Undrar om det inte var så att dockan med S-video inte stödjer iPhone. Gick också och funderade på att köpa en sån tidigare men såg någonstans (minns inte var) fler som hade samma problem som du.

Ursprungligen av Kidmaster:

Hejsan

Köpte en dockningsstation till min iPhone igår. När jag sätter in iPhonen så laddar den men det blir inget ljud ut genom aux-utgången... Jag har provat med min iPod nano och då kommer ljudet perfekt. Dockan har s-video ut och aux utgång...

Är det så att iphone inte fungerar med denna dockan eller är iPhonen trasig? jag har nämligen aldrig provat den i docka förut...

Tacksam för svar
//Svante

Du köpte tyvärr en gammal docka. Där fungerar inte alla funktioner med iPhone. Den docka som säljs nu har ingen S-videokontakt.

http://store.apple.com/us/product/MB125G/B?fnode=MTY1NDAzOQ&mco=MjE0NjMxOQ

1
Bevaka tråden