Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synka Iphone med Outlook på en Mac?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har bestämt mig att gå över till Mac men jag behöver dock installera prallels eftersom att vi kör PC på jobbet.

Min fråga är: Hur synkar jag min Outlook kalender med min Iphone?
Eftersom att jag helst vill installera Itunes på Mac sidan undrar om det finns någon möjlighet att synka min telefon på två datorer? Synka Musik, program, bilder etc. På Mac och synka kalender i Outlook på PC sidan? (Kommer att använda Parallels)
Har ni några tips om hur jag skall gå tillväga?

Tack på förhand/ Tom

Kör du Outlook emot en Exchange-server så är det inga problem att synka.

Jovisst synkar jag från en exchange-server. Om jag nu använder Itunes vilket program skall jag använda på min Mac för hantera kalendern? Får flera inbjudningar per dag om möten ledighet etc. Vilket skickas från andra Outlook användare samt om jag tex är ledig så lägger jag in detta i kalendern och bjuder in övriga deltagare.

Finns Outlook till Mac?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-24 08:48

Kan du inte köra syncen som push direkt till exchangeservern istället?
De flesta har väl satt upp sina exchange som det nuförtiden och det funkar riktigt kalasbra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-24 12:05

Enklast är att installera Entourage på mac delen, på så sätt kan du ha exakt samma information i Entourage, Outlook och i iPhonen, allt via Exchange.

Varför måste ni köra PC?, en fråga bara - inget påhopp.

Entourage är för övrigt Microsofts version av Outlook till Mac.

Okej så med Entourage så kan jag kommunicera med andra Outlook användare, perfekt. Vi kör både med en delad kalander och en privat och då är frågan om jag får upp den delade i Entourage? Men jag får väll pröva och se hur det går.

Varför vi inte använder Mac? Dels hade det blivit för dyrt att köpa nya datorer till all personal och sedan är vi en Volvo återförsäljare och vissa program finns inte till Mac som tex vårt säljsystem Tacdis. Jag själv sysslar mycket med Foto samt hemsidor både privat och via jobbet och jag har haft alldeles för mycket problem med min PC så nu har jag bestämt mig att gå över till Mac och Parallels. Dock lite orolig om det segar ned system för mycket?

Tack för all hjälp!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-24 14:47
Ursprungligen av Stonevalley:

Okej så med Entourage så kan jag kommunicera med andra Outlook användare, perfekt. Vi kör både med en delad kalander och en privat och då är frågan om jag får upp den delade i Entourage? Men jag får väll pröva och se hur det går.

Varför vi inte använder Mac? Dels hade det blivit för dyrt att köpa nya datorer till all personal och sedan är vi en Volvo återförsäljare och vissa program finns inte till Mac som tex vårt säljsystem Tacdis. Jag själv sysslar mycket med Foto samt hemsidor både privat och via jobbet och jag har haft alldeles för mycket problem med min PC så nu har jag bestämt mig att gå över till Mac och Parallels. Dock lite orolig om det segar ned system för mycket?

Tack för all hjälp!

Entourage får upp delade kalendrar, som egna kalendrar, ett nytt fönster liksom.
Även delade kontakter etc kommer upp.

Med anledning till PC/Mac frågan så är det bara att köra paralells, segar en del men det funkar, om det segar för mycket kan man starta Windows under bootcamp, då är det som vilken PC som helst - fast snygg.

/Tangen

iPhone: Får inte exchange i pc och macs program i iTunes att funka parallellt

1. Ny iPhone (nr 2 eftersom den amerikanska har pajat).
2. Har pc och outlook exchange på jobbet (tyvärr) och mac (PB G4) med Mail, iCal, iTunes och adressboken hemma. Mitt problem är att synkningen på jobbet i morse raderade allt jag lagt in via iTunes hemma. (Och sen funkade det ändå inte med exchange-kontot i min iPhone men det söker jag ordna imorgon).
Och hemma ikväll har iTunes ändrat skepnad när jag vill synka in alla mina kontakter igen. Så här står det när jag går in på info (har ingen automatisk synk utan vill styra den):
"Dina kontakter synkroniseras trådlöst med din iPhone från Microsoft Exchange"
"Dina kalendrar synkroniseras trådlöst med din iPhone från Microsoft Exchange"

3. Hur sjutton ska jag få det att fungera så att jag kan läsa jobb-kalendern (outlook) vid sidan av min privata (iCal)? Och samma fråga gäller kontakterna där jobbets finns i outlook och de privata i min mac-adressbok.

Nån som vet??

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-02-25 09:41
Ursprungligen av anna-maria:

1. Ny iPhone (nr 2 eftersom den amerikanska har pajat).
2. Har pc och outlook exchange på jobbet (tyvärr) och mac (PB G4) med Mail, iCal, iTunes och adressboken hemma. Mitt problem är att synkningen på jobbet i morse raderade allt jag lagt in via iTunes hemma. (Och sen funkade det ändå inte med exchange-kontot i min iPhone men det söker jag ordna imorgon).
Och hemma ikväll har iTunes ändrat skepnad när jag vill synka in alla mina kontakter igen. Så här står det när jag går in på info (har ingen automatisk synk utan vill styra den):
"Dina kontakter synkroniseras trådlöst med din iPhone från Microsoft Exchange"
"Dina kalendrar synkroniseras trådlöst med din iPhone från Microsoft Exchange"

3. Hur sjutton ska jag få det att fungera så att jag kan läsa jobb-kalendern (outlook) vid sidan av min privata (iCal)? Och samma fråga gäller kontakterna där jobbets finns i outlook och de privata i min mac-adressbok.

Nån som vet??

Nu kanske jag inte riktigt hängde med i din fråga, men jag hade fixat Entourage på Macen och kört exchange på den samt syncat Entourage med iCal.
Vet inte om det löser något?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-27 23:17

Jag kör groupcal - ett program som synkar mellan ical och exchange. funkar bra!

1
Bevaka tråden