Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Typsnittsboken vill inte leka med Leoparden!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-28 12:55

Hej alla, och god fortsättning!

Jag har nyligen installerat Leopard på min MacPro -- allt frid och fröjd tills jag behöver Typsnittsboken (som jag stundtals använder MYCKET!). Jag kommer helt enkelt inte åt typsnitten! Popupen i Typsnittsboks Inställningar där man kan välja Förvald installationsplats visar noll och ingenting och går inte att klicka på. Typsnitten ligger snyggt o prydligt i Font-mappen i Biblioteket på hårddisken, men vägrar "visa upp sig"! Är helt handikappad just nu!

Finns det någon välvillig kunnig människa här som tagit ledigt från julgröten och kan hjälpa mej?!

Tack på förhand!

/guzen

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2009-02-18 15:13

Hej!
Jag har EXAKT samma problem på 2 maskiner.
Kom du på någon lösning.

/FREP

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-23 15:12

Visst är det märkligt ... På min andra maskin funkar det precis som vanligt (bägge Mac Pro Intel-maskiner, den ena något äldre bara). Ska prova att installera om. Lovar rapportera.

//guzen

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-02-23 16:01

Leopard verkar vara allmänt kinkigare med typsnitt. Är detta fenomen en del av detta tro?

Varför inte ha en bra typsnitthanterare? Dvs inte typsnittsboken.

Prova med Linotype's Fontexplorer. Funkar perfekt hos mig (iaf på 10.4) och det bästa: helt gratis.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-02-24 10:38

Kan det vara så att typsnitt som inte funkar med Leopardens typsnittsbok (vissa type 1 t.ex.) funkar med en annan typsnittshanterare?

Har även jag problem med Leopard och typsnittsboken...
Kan för tillfället inte lägga till eller ta bort fonter i detta program.
Spelar igen roll vilken typ av fonter jag provar - stendött.
Har provat klassiker som att starta om, kasta .plist filen men
inget hjälper. Vill INTE installera om i onödan då man måste lägga
in alla typsnitt igen. OS 10.5.8

Martin

1
Bevaka tråden