Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Senaste Safari (3.2.1) kommer inte ihåg inloggningar

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ett rätt störande problem på min iMac med senaste OS X och Safari. Var o varannan dag glömmer Safari av alla autoinloggningar jag har på alla forum, sidor (youtube etc etc), ja, helt enkelt alla sidor där man loggar in. Vad kan detta vara? Typ alla sidor jag använder mig av har ju konto, och det är väldigt irriterande att behöva logga in på alla på nytt. På några glömmer den dessutom av själva inloggnings-uppgifterna också så man måste skriva i de igen. På Youtube är det t ex väldigt irriterande, då den varje gång man loggar in igen nollställer uppspelningskvalitén, så man varje gång måste gå in och ställa in "visa i hög kvalitét" på under kontots inställningar. Ja, ni fattar problemet. Vad göra?

Jag antar att du inte aktiverat "Privat surfning" eller förbjudit cookies?

Kan det vara något rättighetsproblem med de filer som registrerar cookies, history etc. Om de är låsta t.ex. kan inte safari uppdatera dem automatiskt. Du kan ju prova at kasta/flytta dem.

Eller är hårddisken så full att cashning inte fungerar som den ska?

Precis, privat surfning av och cookies på. Har testat reparera behörigheter. Hårddisken är inte full.

Det är alltså inte hela tiden, ibland kommer den ihåg det i flera dagar. Ibland får jag logga in på allt igen flera gånger om dagen.

1
Bevaka tråden