Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny iPod med docka och fler knappar?

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ryktessiten ThinkSecret rapporterar idag att den uppdaterade iPoden förutom större lagringsutrymme också kommer få en ny design. Den nya designen yttrar sig främst i att fyra kontrollknappar kommer att finnas mellan displayen och rullhjulet. Ytterligare en nyhet är en medföljande docka, med vars hjälp iPoden kan synkroniseras/laddas.

Den nya iPoden sägs komma med antingen 15 eller 30 gigabyte lagringsutrymme. Lanseringen kommer enligt ThinkSecret, ske samtidigt som Apples kommande musiktjänst kommer, i slutet av denna månad.

Den nya iPoden sägs redan vara i full produktion i Asien. Priset på den gamla 10 gigabyte versionen kommer att sänkas till $299, medan de nya kommer att kosta $399 (15GB) respektive $499 (30GB).

Think Secreet har hela storyn!

  • Oregistrerad
  • 2003-04-10 15:53

Javisst!

Jag har allt väntat för länge på en sådan här och tänker köpa en så fort dom kommer ut.

Sålde min gamla iPod i början av året och längtar efter en ny.

Är det någon som vet vad som händer med de kvarvarande exemplaren av den gamla modellen? Säljs de ut billigare, och i så fall var?

Vore intressant om dom kommer i Aluminium istället för det plastiga skalet som den kommer i nu.

Bygger de en med standardbatterier som man kan byta ut själv så köper jag en direkt. Alternativt om de börjar sälja batteriet i Apple Store för en överkomlig summa pengar.

Som den är nu är den inte värd priset.

  • Oregistrerad
  • 2003-04-11 15:29

Nej! Varför kastar de in knappar? Har det gått troll i herr Ives? Nuvarande design är ju klockren, speciellt högtalarelement-vibbarna. Tycker jag.

Däremot är en docka välkommen. Blir en hel del pillande med Firewire ju. Men varför inte 40GB?

Och varför vill man ha pennbatterier? Såvida man inte ska på långtur förstås.

  • Oregistrerad
  • 2003-04-11 19:02

Verkar det inte troligare att de fyra knapparna gör något annat än Start, Stop, Rewind och Forward?
Typ. Första knappen för musik, andra knappen för kalendern, tredje och fjärde för något annat?

  • Oregistrerad
  • 2003-04-11 20:44
Citat:

Skrevs ursprungligen av pjutsi
Däremot är en docka välkommen. Blir en hel del pillande med Firewire ju. Men varför inte 40GB?

Jag är jäkligt sugen på en iPod (känns så saggigt att släpa runt på massa CD-skivor), men vill nog ha en som rymmer minst 40 GB. Har strax under 20gb mp3 på hårddisken nu och börjar jag rippa större delar av skivsamlingen kommer jag spränga 30-vallen så det sjunger om det.

Hmm, fan vad äkligt ful... Varför byta plats på knapparna, hoppas verkligen för apples bästa att det inte blir såhär. Knapparna är perfekta där dom är idag... Varför måste folk alltid ändra på ett vinnande koncept

Citat:

Skrevs ursprungligen av cube_owner
Varför måste folk alltid ändra på ett vinnande koncept

Kanske finns det dom som inte fattar att det är ett vinnande koncept - den nya kanske bara är för folk med PC.

  • Oregistrerad
  • 2003-04-11 22:26

Prexis. iPoden är möjligtvis för smart och snyggt designad för mass market. Eftersom PC-versionen säljer mest så kanske detta är en anpassning till just dessa kunder. Überdesign är inte ett plus när det gäller att kränga volymer, varför knapparna kan vara ett sätt att göra iPoden mer konventionell. Inte vet jag, hoppas det hela är en ond dröm.:(

...och om inte apple hade lämnat 'vinnande koncept' bakom sig skulle vi inte fått speciellt många iPod eller pb g4 Ti, eller iMac globe, etc.

you have to move on, to move on.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2003-04-12 12:22

Jag har gått och drömt om att den nya modellen skulle kunna visa Quicktimefilmer. Och så blir det bara en docka

jag skulle vilja ha färgskärm och möjlighet att via externt interface ha möjlighet att 'tanka' bilder direct från CF-card. lite media-bibliotek...

  • Oregistrerad
  • 2003-04-14 07:50
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jürgen B
Vore intressant om dom kommer i Aluminium istället för det plastiga skalet som den kommer i nu.

Men den är ju lika rep-ömtålig som vita plexit, dessutom är det fult med aluminium, tycker Du inte det? Apple konkurrenter kör med det, och de är koola i början... men inte llänge - man tröttnar.

Knapparna är väldigt fult upplagda, jag håller med. På bilden är de markerade som play, stop etc - men jag tror INTE att Apple tänker ändra konceptet - inte så dramatiskt, förutom det Romanenko påpekade, att de kan vara länakr till kalendern etc - ett steg närmare en PDA!

Hoppas de kör med batterier som MDs kör med så småningom... when you're on the road... trallallaaa....

Nån har fölt beskrivningarna från thinksecret, trixat lite i Photoshop och kommit upp med detta:

Ser ganska mysko ut om jag får säga vad jag tycker

  • Medlem
  • 2003-04-14 17:48
Citat:

Skrevs ursprungligen av cube_owner
Nån har fölt beskrivningarna från thinksecret, trixat lite i Photoshop och kommit upp med detta:

Ser ganska mysko ut om jag får säga vad jag tycker

Verkar inte som att det går att länka till bilden. Det kommer istället upp en bild om att bilden är endast för medlemmar för mig.

Kan du inte ta en skärmdump istället?

hmm..funderar....
"bakgrundsbelysta knappar och hjul a'la PB17"..

Kan iofs vara ballt, men redan med separata knappar så har iPoden förlorat sin enkelhet och därigenom sin charm tycker jag. (Men belysning bakom hjulet kan fortfarande vara ruskigt ballt.. )

Färgskärm kan också vara "ballt", men inte alls nödvändigt då det enda den (ipoden) egentligen gör är att spela musik så fyller inte färgskärm någon större funktion.

Batteriet däremot får dom gärna hitta nån vettigare lösning på. Ruskigt dåligt att man skall behöva lämna in den för batteribyte alt. köpa en helt ny spelare när batteriet är slut.

När det gäller metall-looken så kanske bakstycket byts ut till samma sorts aluminium som PB12/17. Kanske inte lika benäget att repas som den nuvarande plåtbiten.

Så där....nu har man fått pladdra av sig lite om iPoden...tackar för ordet..

Ser dock väldigt stor ut för att vara en iPod, som vi känner den.

  • Oregistrerad
  • 2003-04-16 14:02

Jag hade en (mar)dröm inatt om en kompis som hade fått den nya iPoden (som jag väntat på ett bra tag nu). Den nya iPoden var ungefär 50% större och hade ungefär samma proportionella format som en videokasset.
I drömmen försökte jag direkt att beställa den gamla 10GB iPoden från olika affärer men alla försökte pracka på mig den nya som jag absolut inte ville ha.

Ingen rolig dröm det där.

1
Bevaka tråden