Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mighty Mouse beter sig konstigt

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-02-19 10:09

Idag började plötsligt min mighty mouse bete sig konstigt. När jag närmar mig den men handen, men utan att jag rör den, så aktiverar jag exposé. Docken visar sig inte längre automatiskt och pekaren rullar inte över rubrikerna längre i menyraden längst upp. Ännu skummare var att kollegans mighty mouse fick samma problem samtidigt! När vi bytte till konventionella möss igen med kontrollknapp så funkar allt normalt igen. Che?

  • Medlem
  • 2009-02-23 10:04

Jag har fått förklaringen till våra spökande mighty mouse, hur konstig den än kan låta. Vi har en praktikant som nyss börjat på jobbet och han har en Mac G4, portabel. Hans tredjepartsnätdel, med märket Gizmo, sänder ut en störning som gör att telefonerna brummar plus att mighty mouse förlorar funktioner. Hur konstigt som helst, men det är bevisat. Vad störningen gör med vår hälsa, det vete sjutton. Gizmon åker i skräpkorgen.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-02-23 14:14

Vem kör med en tredjeparts nätdel? Det brukar alltid sluta med katastrof. Antingen bränner nätdelen upp eller datorn/batteriet som får stryk. Bra är det inte i alla fall.

//Rob

1
Bevaka tråden