Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installera extra hårddisk

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är ny macanvändare. Satte in en Seagate 1TB i min MacPro. Den är köpt för MacPro, det står så på den. I pc-miljön var det inga problem att se den nya enhetsbeteckningen på en ny disk, spara ner det man vill ha på den nya disken. I Mac syns den nya enheten inte i Finder/skrivbordet, i Systeminformation kan jag hitta den med påståendet att den är "oformaterad". Vad göra?

Och - hur kan jag styra bilder och musik att sparas ner på just denna enhet? Det är stökigt med map-strukturen i mac-strukturen tycker jag.

Ebbe

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2009-02-22 17:33

Formatera den med hjälp av skivverktyg. Sen dyker den upp på skrivbordet. Vad det gäller mapp-strukturen så förstår jag inte riktigt vad du är ute efter. Vilka program är det du vill som ska spara sin data på den nya disken? Kolla inställningarna under varje program eller spara manuellt dom filer du skapar på den nya disken. Som sagt, förstår inte exakt vad du är ute efter. Du får specificera dig noggrannare.

1
Bevaka tråden