Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telenor börjar sälja iPhone

Tråden skapades och har fått 106 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-02-20 12:23

Se där, nu var Teliaväldet brutet,... Telenor ska tydligen börja sälja iPhones de också. Bara att hålla tummarna för en vettig prissättning, och kanske ett litet priskrig...

http://di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?ArticleID=2009\02\20\325464&sectionid=IT

  • Medlem
  • Växjö
  • 2009-02-20 12:49

Synd att man köpte en med telia då. Men det kan ju dröja ett tag till så då har man ju redan avverkat 6 månader av bindningstiden. Men Telenor får nog sälja nästa telefon till mig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-20 12:56

Telenor är ju annars inte kända för att priskriga direkt... hade varit klart mer intressant om 3 eller Tele2 hade börjat sälja den då de är mer aggressiva.

alla som vill ha har ju säkerligen redan köpt av telia eller utomlands. Hur ska telenor få några sålda då?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-03-03 01:49
Ursprungligen av =JoNaZ=:

alla som vill ha har ju säkerligen redan köpt av telia eller utomlands. Hur ska telenor få några sålda då?

alla som inte vill ha telia har avstått tills vidare .. men tele2 har ju sålt olåsta lurar ett tag via en under lev... men den som forskar vet och skiter i vad media målar ut.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-03-03 18:36
Ursprungligen av ~~~:

alla som inte vill ha telia har avstått tills vidare .. men tele2 har ju sålt olåsta lurar ett tag via en under lev... men den som forskar vet och skiter i vad media målar ut.

Nej, det är inte Tele2 som har sålt. Att diverse företag säljer mobiler med Tele2-abb är en annan sak.

Ursprungligen av zappee:

Nej, det är inte Tele2 som har sålt. Att diverse företag säljer mobiler med Tele2-abb är en annan sak.

Det var faktiskt ett Tele2-ägt företag.

http://www.idg.se/2.1085/1.177926

Telenor börjar sälja iPhone

Telenor börjar sälja iPhone i Norden
Citat från Telenor.se:
Telenor har tecknat avtal med Apple om att börja sälja iPhone 3G i Sverige, Norge och Danmark inom de närmaste månaderna.

Pressmeddelande Telenor

iLove: Pressmeddelande Telenor
Mobil.se: Extra: Telenor börjar sälja Iphone
IDG/IT24: Nu får även Telenor sälja Iphone
IDG/MacWorld: Telenor börjar sälja iPhone

Telenor.se

Vill du veta mer om lanseringen av iPhone hos Telenor?

Senast redigerat 2009-02-20 14:23
  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2009-02-20 14:00

Lite matnyttigt här: http://www.ilove.nu/blogg/nyheter/telenor-borjar-salja-iphone-3g bland annat lovar Telenor ett riktigt bra erbjudande

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-02-20 14:12

freakin' sweet!

Ursprungligen av Rommie:

Lite matnyttigt här: http://www.ilove.nu/blogg/nyheter/telenor-borjar-salja-iphone-3g bland annat lovar Telenor ett riktigt bra erbjudande

Vart står det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-20 15:57
Ursprungligen av theplague:

Vart står det?

Till Mobil.se svarar Telenors representant på frågan hur de kommer skilja sig från Telia följande:

- Det jag kan säga är att vi kommer att ha ett attraktivt erbjudande.

Ursprungligen av covent:

Till Mobil.se svarar Telenors representant på frågan hur de kommer skilja sig från Telia följande:

- Det jag kan säga är att vi kommer att ha ett attraktivt erbjudande.

Ja precis, men jag undrade vart det står "lovar Telenor ett riktigt bra erbjudande" som skrevs här ovan?

Om iPhone av någon otroligt lyckosam och otänkbar anledning hamnade på eller under 4000kr så skulle jag nog tycka den var värd priset och köpa en. Annars blir det en annan telefon eftersom iphone priset i sverige dessa dagar ger mig huvudvärk.

Ursprungligen av Fredde/pandemonium:

Om iPhone av någon otroligt lyckosam och otänkbar anledning hamnade på eller under 4000kr så skulle jag nog tycka den var värd priset och köpa en. Annars blir det en annan telefon eftersom iphone priset i sverige dessa dagar ger mig huvudvärk.

Det är väl inte dyrare än någon annanstans?
Behöver man allt man kan göra med den är den lätt värd priset(som är ganska rimligt). Behöver man inte dessa funktioner ska man så klart inte köpa en iPhone.

Ursprungligen av theplague:

Det är väl inte dyrare än någon annanstans?
Behöver man allt man kan göra med den är den lätt värd priset(som är ganska rimligt). Behöver man inte dessa funktioner ska man så klart inte köpa en iPhone.

Jag tycker faktiskt inte iphone är värd runt 6000kr även om man behöver funktionerna.
iPhone har fortfarande brister väl utpekade här:
http://apcmag.com/top_10_reasons_to_hate_the_iphone_3g.htm
Tycker att den är otroligt bra annars och man kan väl fixa de flesta problemen som pekas ut där med apps med men... vad då inte dyrare någon annanstans? Den säljs väl bara hos telia i sverige? Och sen kan du ju få tag på en billigare i t.ex. USA.

Ursprungligen av Fredde/pandemonium:

Jag tycker faktiskt inte iphone är värd runt 6000kr även om man behöver funktionerna.
iPhone har fortfarande brister väl utpekade här:
http://apcmag.com/top_10_reasons_to_hate_the_iphone_3g.htm
Tycker att den är otroligt bra annars och man kan väl fixa de flesta problemen som pekas ut där med apps med men...

Ok, om man inte är beredd att betala pengarna behöver man den helt enkelt inte tillräckligt mycket. Enkel logik.

Citat:

vad då inte dyrare någon annanstans? Den säljs väl bara hos telia i sverige? Och sen kan du ju få tag på en billigare i t.ex. USA.

Jaså?

Ursprungligen av Fredde/pandemonium:

Om iPhone av någon otroligt lyckosam och otänkbar anledning hamnade på eller under 4000kr så skulle jag nog tycka den var värd priset och köpa en. Annars blir det en annan telefon eftersom iphone priset i sverige dessa dagar ger mig huvudvärk.

men på telenor.
579 kr i månaden blir: 579 * 24 = 13896 kr totalt.
men då får man med 399 kr i månaden till att surfa, prata och sms:a för.
och om man använder det så blir det ett minus på: 399 * 24 = 9579kr
vilket blir en förlust på 13896 - 9579 = 4321.
så 4321 för 16 Gig om man använder upp alla 399 kronerna

Ursprungligen av theplague:

Ja precis, men jag undrade vart det står "lovar Telenor ett riktigt bra erbjudande" som skrevs här ovan?

Telia sa väl precis samma sak! Vet inte vart det står men dom sa säkerligen samma sak!
Kul för Telenor!

Ursprungligen av wilhelmsson:

Telia sa väl precis samma sak! Vet inte vart det står men dom sa säkerligen samma sak!
Kul för Telenor!

Jag tror du missförstod, jag påpekade att påståendet(det om "ett riktigt bra erbjudande") i detta inlägg var felaktigt:
http://www.99.se/1719267-post3.html

Skulle vara trevligt om det skedde i samband med släppet av nästa iPhone 3G...

Priskrig, kom igen nu!

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-02-20 15:54

haha så typiskt att det här kommer dagen efter att jag beställt en Nokia 5800 för att jag inte ville byta till telia

Vad trevligt att Telenor kommer med iPhone nu. Ett helvete att det är 20 månader kvar tills mitt abonnemang på Telenor är omförlängningsbart, men det är en annan sak.

Oh yes! Just nu gillar jag mitt personalabonnemang hos Telenor så häääääär mycket!

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-02-20 13:37

Åhjo, kommer de med en ny lur skall du nog se att blocket översvämmas med "knappt använda" iphone 3G
Sedan är det förmodligen så att det finns kunder som har telenor och inte vill byta. Frågan är väl mer vad de ska ta fram för abonnemang till telefonen.

Då telenor inte har ett EDGE-nätverk lär det vara väldigt jobbigt på platser där man inte har full 3G täckning då telenonen då hoppar ner till GPRS-hastighet. Det vill säga som ett 56k modem ungefär. Telia har sitt EDGE nätverk som i verkligheten ger hastigheter i stil med 1/2 eller 1/3 3G hastighet.

Jag har en iPhone 2G och Telenor och kommer byta till Telia-abonnemang i veckan då jag vill ha EDGE-täckning och gärna surfzoner också.

Ursprungligen av Mats Björnström:

Då telenor inte har ett EDGE-nätverk lär det vara väldigt jobbigt på platser där man inte har full 3G täckning då telenonen då hoppar ner till GPRS-hastighet. Det vill säga som ett 56k modem ungefär. Telia har sitt EDGE nätverk som i verkligheten ger hastigheter i stil med 1/2 eller 1/3 3G hastighet.

Jag har en iPhone 2G och Telenor och kommer byta till Telia-abonnemang i veckan då jag vill ha EDGE-täckning och gärna surfzoner också.

Jag tänker samma sak utifrån att jag nu har 2G på Tele2.
Om man ska använda datatrafik mycket, hyfsat snabbt och med bra täckning är det faktiskt bara Telia som gäller.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-02-20 17:15

Har samma erfarenhet här i Belgien. Det är viktigare med generell Edgetäckning än med fläckvis 3G täckning om man rör sig mycket med telefonen.

Använder telenor med en olåst belgisk iphone 3g idag, och jag befinner mig mestadels i sthlms-området, och jag har 3g-täckning i princip överallt. Funkar super.

Bevaka tråden