Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bild på kommande Mac mini?

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ser autentiskt ut! Både mini-dvi och MDP och 5 USB-portar som tidigare rykten sagt!

http://www.macrumors.com/2009/02/19/leaked...ation-mac-mini/

The port configuration is consistent with previous rumors that the new Mac mini would bring improved specs. Specifically, the new Mini was described to have 5 USB ports, FireWire 800, and two Display ports (Mini DisplayPort and Mini DVI). All these can be found on the leaked photograph.

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-02-19 23:41

Låter ju dock inte så troligt att den kommer ha FW800 då det är borttaget från MacBookarna. Varför skulle minin ha det då? Fast inte mig emot... köper en till mediacenter så fort dom släpps

Är det inte just FW800 de har? Men ej FW400.

Ursprungligen av bedrockstudios:

Är det inte just FW800 de har? Men ej FW400.

Macbook har inte FW överhuvudtaget.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-02-20 14:06
Ursprungligen av Tantalos:

Macbook har inte FW överhuvudtaget.

Stämmer inte riktigt, den billigaste (Vita) modellen har FW.

Kan ju bli så att samtliga desktop-macar + MBP får ha FW. Visar det sig att det här ryktet stämmer kommer jag att införskaffa en mini!

  • Oregistrerad
  • 2009-02-20 03:38

Efter ett och ett halvt år är det verkligen på tiden att det kommer en uppdatering. När G4:an satt fast på 450MHz i 18 månader hade Apple i alla fall en ursäkt. Undrar vad de har att komma med nu. Hoppas den blir riktigt jäkla bra.

5 USB? Kommer aldrig hända.

Ursprungligen av Felix.Thalen:

5 USB? Kommer aldrig hända.

Varför då?

Aldrig kanske var lite att ta i, men jag tror inte att de kommer gå den vägen. Just nu ser det ju ut som Apple försöker motarbeta antalet portar, de föredrar att det mesta är trådlöst. Jag ser det helt enkelt inte som deras stil att försöka kränga in så många portar som möjligt.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-02-20 11:37
Ursprungligen av Felix.Thalen:

Aldrig kanske var lite att ta i, men jag tror inte att de kommer gå den vägen. Just nu ser det ju ut som Apple försöker motarbeta antalet portar, de föredrar att det mesta är trådlöst. Jag ser det helt enkelt inte som deras stil att försöka kränga in så många portar som möjligt.

Du har onekligen en poäng. Å andra sidan talar vi om en stationär dator här. Jag var rätt övertygad om att de skulle stryka FW helt dock.

Hoppas att bilden stämmer.

Ursprungligen av Felix.Thalen:

Aldrig kanske var lite att ta i, men jag tror inte att de kommer gå den vägen. Just nu ser det ju ut som Apple försöker motarbeta antalet portar, de föredrar att det mesta är trådlöst. Jag ser det helt enkelt inte som deras stil att försöka kränga in så många portar som möjligt.

Man ska ju ha i åtanke också att MDP snor ju en USB-port.

Hoppas också på att detta rykte stämmer. Vill byta ut min som jag är riktigt nöjd med.

Känner mig tveksam till detta. Det känns inte rimligt att minin ska få fem USB-portar, FireWire 800 och både mini-DVI och mini-DP. Varför ha kvar DVI överhuvudtaget?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-02-20 18:11
Ursprungligen av Capeman:

Känner mig tveksam till detta. Det känns inte rimligt att minin ska få fem USB-portar, FireWire 800 och både mini-DVI och mini-DP. Varför ha kvar DVI överhuvudtaget?

Något så o-apple'skt som bakåtkompatibilitet? Nej, jag håller med dig - sån't händer bara inte.;)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-20 23:36
Ursprungligen av planB:

Något så o-apple'skt som bakåtkompatibilitet? Nej, jag håller med dig - sån't händer bara inte.;)

Vad är det som är bakåtkompatibelt med Mini-DVI?
Till både Mini DisplayPort och Mini-DVI kan du, med rätt adapter, koppla en skärm med VGA, DVI/HDMI eller Dual Link-DVI.
Till Mini Display Port kan man dessutom koppla Mini DisplayPort-skärmar så klart.

Det enda som man kan koppla in med Mini-DVI, men inte Mini DisplayPort, är adaptern för komposit/S-video. Så alla ni som menar att Mini-DVI är kvar för bakåtkompatibilitetens skull, menar alltså att de har satt dit Mini-DVI enbart för att man ska kunna koppla in en gammal "Mini-DVI -> Video"-adapter och koppla till sin CRT-TV? Varför satte de i så fall inte bara in en S-Video-kontakt rakt av?

Och för att ge stöd för dubbla skärmar finns det inte heller någon anledning att använda en gammal kontakt bredvid den nya.

Nej, att ha denna kontakt är fullkomligt meningslöst och ologiskt på alla sätt och vis.

Ursprungligen av Rajje:

Nej, att ha denna kontakt är fullkomligt meningslöst och ologiskt på alla sätt och vis.

Exakt. Känns väldigt konstigt, de kunde i så fall lika gärna haft två mini-DP. Känns också konstigt att byta FW400 mot FW800, jag hade sett det för mer troligt att de helt sonika tog bort FireWire som de gjorde med MacBooken.

Vet inte vad jag skall tro.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-02-20 20:09
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Antar att du skulle länka till

http://www.macrumors.com/2009/02/20/video-of-leaked-next-gen-mac-mini/

Det där ökar ju trovärdigheten rejält.

Ursprungligen av Johan Nilsson:

Antar att du skulle länka till

http://www.macrumors.com/2009/02/20/video-of-leaked-next-gen-mac-mini/

Det där ökar ju trovärdigheten rejält.

Videon låg tidigare i artikeln som jag länkade till. Men nu har de tydligen delat upp det i två artiklar...

1
Bevaka tråden