Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på sökmotorsoptimering

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ni webbutvecklare några bra tips på sökmotorsoptimering?

Eller kanske några saker man ska undvika?

Ursprungligen av Chaosstar:

Har ni webbutvecklare några bra tips på sökmotorsoptimering?

Eller kanske några saker man ska undvika?

Vad vill du veta?

Ursprungligen av godpuppet:

Vad vill du veta?

Kanske något ni gjort som haft stor betydelse.
Jag är förbi basic.

.

Tack för länkarna ni andra, har varit på några av dom redan. Mycket bra info.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-01-23 10:35

Några saker man kan göra är att vara aktiv i ett forum och lägga en länk till sidan som kommentar.
Man kan skriva artiklar som handlar om din sida.
Länkbyten med andra sidor (länka även till olika sidor inte bara till 1a sidan).
Lägg till din sida i länkkataloger.
Skriv unik text på hemsidan.

  • Oregistrerad
  • 2009-01-20 21:47

Vet inte jag jag håller med om länkbyten etc. Att ge en polare en länk och få en tillbaka ger ingen direkt effekt. Allt handlar om relevans, och att, som sagt innan, bidra med unik text.

Tänk för f*n på att inte spamma med de orden du vill synas på, utan ha en densitet på 7-10% och använd flera böjningar. Länkkataloger har av egen erfarenhet fungerat mkt bra med genomtänkt ankartext.

Ett klassiskt misstag är även att man glömmer sina utlänkar, som helt ska länka till redan uppskattade hemsidor eller en hemsida du tycker har en relevant innehåll.

Jobba med H-taggarna, styr upp en vettig robots.txt, regga dig på google's verktyg för webbansvariga (där får du mkt tips). Har du firefox kan du pumpa in plugins som senseo (guld värt enligt mig).

Några tips iaf

1
Bevaka tråden