Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sådan är han - 99.se veteranen

Tråden skapades och har fått 93 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-09 19:22

i singelhelvetet?

40 år ung och Forever young
arbetar med diverse: bildhantering för webb, bilbud mm
En G5a, flera gamla macar, två ipod shuffle (första gen.), en iPod Touch (andra gen). Macanvändare sedan 1989. Kör Macos X

= solid veteran

Senast redigerat 2009-01-10 12:40

Statistik är kul!
Att vara i minoritet som 51-årig tant, egenföretagare, som saknar såväl iPod och iPhone var väl ingen nyhet.

Men att bara 2,4 % är kvinnor förvånade mig.
Trodde nog att det fanns fler kvinnor här som kommit upp i 200 inlägg
Hur stor var svarsfrekvensen?

Ursprungligen av macwitty:

Statistik är kul!
Att vara i minoritet som 51-årig tant, egenföretagare, som saknar såväl iPod och iPhone var väl ingen nyhet.

Men att bara 2,4 % är kvinnor förvånade mig.
Trodde nog att det fanns fler kvinnor här som kommit upp i 200 inlägg
Hur stor var svarsfrekvensen?

Ja, jag trodde också det fanns mer kvinnor här. Gissade på ca 10 %.
Undrar hur många kvinnor det är om man kollar på alla medlemmarna ? Kanske 5 %.
Nä, jag visste också att jag var en minoritet här men tillhör majoriteten när det gäller prylinnehav.

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2009-01-12 15:59
Ursprungligen av macwitty:

Statistik är kul!

Men att bara 2,4 % är kvinnor förvånade mig.
Trodde nog att det fanns fler kvinnor här som kommit upp i 200 inlägg
Hur stor var svarsfrekvensen?

Jag tror inte att kvinnor lär sig på nättet på samma sätt som mänd. Om dom vill veta hur man använder datorn, då fråger de deres man eller kanske deres barn. Det är bara typer som KaRo och jag, som tänker, att vi kan lära os av vad som händer på ett forum, och vi är en minioritet.
Jag är inte forvånad över att det inte är flera kvinnor här.

Ursprungligen av Lotte P:

Jag tror inte att kvinnor lär sig på nättet på samma sätt som mänd. Om dom vill veta hur man använder datorn, då fråger de deres man eller kanske deres barn. Det är bara typer som KaRo och jag, som tänker, att vi kan lära os av vad som händer på ett forum, och vi är en minioritet.
Jag är inte forvånad över att det inte är flera kvinnor här.

Jo, att vi är i minoritet är ju inget nytt. Men jag har för mig att det tidigare talats om att ca 10 % av de som registrerar sig är kvinnor så trodde jag att fler kommit upp i 200 inlägg.

Men det är kanske så att de gör som jag - söker och finner svar och låter sig nöjas med det. Det har ju tagit ett par år för mig att komma upp i 500 inlägg. Skulle man räknat antal lästa inlägg vore siffran en annan.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-01-10 15:41

Kul att det står "Veteran" nu under ens namn men sen insåg jag att det kanske inte är så märkvärdigt när man blir veteran redan vid 200 inlägg (som någon skrev tidigare). Blir man veteran redan då? Vad kommer efter veteran i så fall?

Okej, hittade nu en relevant diskussion:http://www.99.se/feedback/257839-innebaer-veterantiteln.html#post1691671

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-10 17:43

Ung man hmmmr!:">
Är inne på både Mac & Musikforumet varje dag, använder Mac som jag
gick över till förra året inget som jag ångrar är mycket nöjd med min iMac.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-01-11 13:34

Haha, blev jag veteran? Trevligt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-12 16:48

Även jag registrerade mig här vid 12 års ålder. Ganska roligt att gå tillbaka till de första inläggen och se att man faktiskt var ett barn då:
Sysselsättning: Grundskola; Operativsystem: Mac OS 9; Produkter: iMac G3+Power Mac 8600; Besök: Flera gånger per dag.

Och nu:
Sysselsättning: Arbete; Operativsystem: Mac OS X 10.5; Produkter: iMac C2D 20"+PowerBook 12"; Besök: Dagligen.

Närmare 30 än 40 i alla fall än så länge... men det vänder strax.
Fast arbete, 2 st (tjänstledig från ena)
Besöker 99.se minst en gång per kväll

Ingen mac eller ipod men funderar på att byta eftersom vista inte var så värst mycket till hit. Kör hemma och på jobb med xp.

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2009-01-13 15:04

Kanske att inte så månge av kvinnorna här har svarrat.......
Det kunde ju också vära en möjlighet

Ni som är Supporters och har problem att byta titel till Veteran på http://www.99.se/titel/ har nu en anledning här: http://www.99.se/project.php?issueid=23#note169

17 år, studerar teknik på gymnasiet.
Apple produkter i ägo:
iPod Nano 4G 8GB.
iPod Shuffle 2G 1GB.
iPhone 2G 8GB.
MacBook Alu 2,4/250.
MacBook White, överkörd med sålda delar.

Ursprungligen av Björnström:

Den genomsnittliga 99veteranen är en man strax över 30 år som har fast arbete eller egenföretagare. Han kör Mac OS X på en MacBook Pro eller MacBook. Äger minst en iPod och har troligen en iPhone. Dessutom besöker han 99.se minst en gång om dagen.

Känner du igen dig?

Japp, det är jag.

Jag är förresten också the Stig

  • Oregistrerad
  • 2009-01-15 12:42
Ursprungligen av Björnström:

Jo - våra mest aktiva medlemmar är oftast en "han" visar vår medlemsundersökning bland cirka 1.100 veteraner.

Den genomsnittliga 99veteranen är en man strax över 30 år

Känner du igen dig?

99veteranen - snabbfakta:

Kön:
97,6% män
2,4% kvinnor

VA?? 97,6% MÄN!!!?? och bara 2,4% KVINNOR?????

Något för feministtokarna att analysera, måste bero på könsförtryck, ja, så är det, kvinnor är fötryckta och blir inte insläppta på 99!!

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2009-01-18 13:42
Ursprungligen av imported_Andree:

VA?? 97,6% MÄN!!!?? och bara 2,4% KVINNOR?????

Något för feministtokarna att analysera, måste bero på könsförtryck, ja, så är det, kvinnor är fötryckta och blir inte insläppta på 99!!

Japp..... det beror ju på att kvinnor alltid får slarva i köket och inte har tid till att sitte på nättet
[ironi kan ha användas här]

Ursprungligen av Lotte P:

Japp..... det beror ju på att kvinnor alltid får slarva i köket och inte har tid till att sitte på nättet
[ironi kan ha användas här]

Så är det nog...:D

Kön:
Kvinna

Ålder:
18-24 år: 13,9%

Sysselsättning:
Student, högskola: 13,8%

Vilket operativsystem använder du huvudsakligen?
Mac OS X: 79,4%

Vilka av följande produkter äger du?
iPod: 67%
iBook/MacBook: 41%
iMac: 34%

Varje månad: 10,9%

---
http://www.lyckokatten.se

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2009-01-23 11:19

Kollade just statistikan igen och upptäckte att jag bara är minioritet på mitt könn och mitt val av styrsystem.
Men anners är det det jag Mette medium....... :-s

  • Medlem
  • Neverland
  • 2009-02-06 17:00

Jag vill nog påstå att jag är 100% man, annars kan det andra stämma ganska gott. Förutom det där med ”PC” då, som inte stämmer alls.

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2009-02-09 15:50

Jag tillhör majoriteten

Utan Tvekan.

Egen + Mac Book Pro. Mac Book + Imac

  • Medlem
  • International user
  • 2009-02-14 17:39

Jag är en mactaliban hittade till den ljusa sidan förra året är ganska pryltokig av mig!:D

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-17 13:20

Mac... sällan.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-02-19 16:13

26-årig UNIX-mænniska som kør BSD på en laptop, kænner mig lite som en outsider hær då jag hellre køper en ny switch æn en iPhone. ;D

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-08 15:43

Man: 97,6 %
15 år: 2,2 %
Grundskola: 1,5 %
Kör Mac OS X: 79,4 %
Äger iPod: 67%
Äger iPhone: 39%
Äger MacBook: 41%
Besöker 99.se flera gånger per dag: 32,9 %

Det här kommer man inte långt på väl?

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2009-03-12 19:14

Man: Jahadå. Nånstans mellan 80-100% skulle jag tro. Nån gång händer det ju att man har en gay day.
Ålder: Ja, definitivt... 41. Mer än vilken sketen 30åring som helst.
Jobbar heltid: Ja - och har ett vilande företag
Använder en Macbook med 10.5 på jobb och hemma och en XPpeze att spela Unreal2004 och GTA (alla) på.
iPod: Ja, en Classic och en gammal nano.
iPhone: Nja, inte förrän i sommar när mitt abb. går ut.
Besöker 99 dagligen: Ja, snudd på iallafall.

Har dessutm en iWife, en iKid G1, en iKid G2 och en en iKid G3. Dessutom en iCat som antagligen behöver nån form av mjukvaruuppdatering men är charmig ändå...

He he, det där passade som en smäck...

Man 37år, egen företagare, kör osx på min powerbook och macbook(vita). 1st gen iphone och 2nd gen ipod touch. Dell inspiron bärbar och dell optiplex stationär och htc 3300 win mob. Är inte här så ofta som jag skulle vilja men det ska bli ändring på det.....

Jag får de till 77,4 % om man bortser från att jag är man..?

Jag tror jag är lite outsider faktiskt!

Bevaka tråden