Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med airport.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-18 10:48

Hejsan,

Jag är en ny användare av Mac (macbook air), inköpt i USA för ca 2mån sedan. Nu har airport på min mac börjat strula. Symptomen är följande, jag går in på internet (trådlöst) med macen och efter 30s-3min så slutar det fungera, jag kan alltså tex inte söka fram en ny sida i safari. För att lösa detta så stänger jag av airport på datorn och slår igång det igen direkt så fungerar det 30s-3min igen. Vad kan vara fel? När det gäller datorer osv är jag ingen expert men heller inte helt borta. Jag använder en netgear router och det fungerar bra på min andra dator (hp med win xp), kan det vara idé att införskaffa airport extrem för att se om det löser problemen? Jag är beredd att göra vad som helst blir helt galen och frustrerad av detta.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-02-19 11:50

Blir AirPort-ikonen helt grå när du tappar förbindelsen med basstationen? Kan du köra problemfritt om du ansluter din MacBook Air direkt till basstationen med USB-Ethernet? Du ska inte behöva köpa en annan basstation - WiFi är plattformsoberoende. Däremot kan den kanske löna sig att undersöka om din basstation har senaste programvaranm

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2009-02-19 16:21

Hur långt ifrån basstationen befinner du dig? Vad är det för protokoll på routern, vilka hastigheter stödjer den?

Tappar du aldrig kontakten med din HP?

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2010-05-21 14:30

Jag har precis samma fel med min dator, en vit Macbook från 2008.
Det som är så konstigt är att msn, facebook-chatten och eventell streaming till PS3an för att kolla på film funkar.
Men om jag sen stänger av min Airport och sätter igång den direkt så funkar de precis som för dig 30sek-3 min ibland nån timme t.o.m.

En kompis till mig pratade om att de kunde va DNS servern som har gett upp men jag vet inte om de stämmer för jag har inte hittat nån ny och jag vet inte ritkigt vart jag ska leta heller...

1
Bevaka tråden