Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Palm Tungsten eller P800!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ska man välja en Palm Tungsten (och eventuellt en mobil) eller en P800?

Finns det andra handdatorer som är bättre? Varför?

Ge mig lite köptips här!

/Jont Olof

  • Medlem
  • 2003-04-10 22:06

jag tycker att man ska ha en mobil och en handdator. det är ju ingen problem att synca dem tillsammans om man nu skulle ha exempelvis en T68i och en Tungsten. hur kul är det sedan att gå ut på krogen med en P800? ingen bra grej.
då jag är övertygad om att det är palm som gäller så får det väl bli en Tungsten, eller möjligtvis en av Sonys modeller. T68i tycker jag att du ska välja som mobil.

/majk

Vilken handdator skall man ha då? Vad skall man tänka på när man köper handdator? Och en lite konstig fråga kanske, men vad kan man ha den till? Jag ser det huvudsakligen som en kalender, adressbok och anteckningsbok. Men vilka andra användbara applikationer kan ni ge exempel på (MP3-spelare göre sig ej besvär)?

/Jont Olof

  • Medlem
  • 2003-04-10 22:33

Då jag är fattig student så föll mitt val på på Palm Zire. Den är billig och fyller mina behov. Jag använder i stort sett kalenderfunktionen, anteckningar och adressboken. Känner du inget behov av att ha färgskärm och bakgrundsbelysning så kan jag rekommendera den. Vill du ha det senaste så är det nog Tungsten eller Sonys NZ90 som gäller. Den senare kan nog vara lite bökig att få tag på i Svedala, men den har inbyggd kamera!
Och vad använder man en handdator till? Jag använder den till sakerna jag nämnt ovan och har inte haft handdator så länge. Men man kan använda den till mycket om man nu har en bra handdator, spela, surfa, mejla, lyssna på mp3 med mera.

/majk

Okej, så låt säga att jag köper en Tungsten T. Var hittar jag programvara till den?

  • Medlem
  • 2003-04-10 22:59
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jont Olof
Okej, så låt säga att jag köper en Tungsten T. Var hittar jag programvara till den?

palmgear.com kan du hitta det mesta. Just nu kan inte jag komma in där. Men när det väl går så kan du ju börja kika runt där och se vad vissa programvaror ger palmen för möjligheter. Vore bra om någon annan medlem kunde vara med i vår dialog, jag har trots allt bara haft palm sen jul

/majk

Tack för ditt engagemang. Jag håller med om att det skulle sitta fint med någon handdatorveterans åsikter i frågan. Men tills vidare får jag nöja mig med dina tips!

Tack tack!

/Olof

  • Medlem
  • 2003-04-11 00:38

Vad jag har min Palm till?
Förutom de inbyggda funktionerna (larmfunktionen i kalendern har räddat mig så många gånger) använder jag palmen mest till det nedanstående.
Nyheter -varje gång man synkar plockas nyheter från aftonbladet, bbc, wired, svenskan mfl in på Palmen, Avantgo heter programmet -fungerar dock inte med OSX än.
Sve/engordlista (och på andra hållet naturligtvis) -smidigt att alltid ha med.
Ta med texter -det är enkelt att ta med, läsa och redigera word och excel filer. Brukar använda det till texter i studierna.
Listor -att göra, shoppinglistor etc.
Ritar -jag brukar rita på skärmen, ett bra sätt att hålla igång på. Min avatar är ritad på det sätt btw.
Spel -jag är ingen storspelare men det finns ett spel som heter Bookworm som jag gillar skarpt. Som en blandning mellan alfapet och tetris ungefär.

Det finns en jäkla massa program till Palm och väldigt många är free eller shareware.

Sök i den här avdelningen så hittar du många bra programtips.

  • Medlem
  • 2003-04-11 03:56

Glöm inte e-böcker!
Perfekt vid resor eller långa väntetider. Varför inte passa på att lära sig något nytt när man ändå inte har annat för sig...

/ErikC

1
Bevaka tråden