Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppgifter synkas inte över från iCal på mac till iPhone

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
har försökt att hitta svar på detta på 99mac men lyckas ej...

När jag skriver in uppgifter i ical på datorn så synkas de inte över till min iphone....vad gör jag för fel?
mvh Jonas Ludvigsson

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-02-16 10:16

Hur gör du när du synkar? Har du också aktiverat i iTunes att dessa uppgifter ska föras över?

  • Medlem
  • Ljusdal
  • 2009-02-16 10:40
Ursprungligen av jonasludvigsson:

Hej!
har försökt att hitta svar på detta på 99mac men lyckas ej...

När jag skriver in uppgifter i ical på datorn så synkas de inte över till min iphone....vad gör jag för fel?
mvh Jonas Ludvigsson

fick samma problem igår.. det har funkat bra innan.. sitter inte med datorn just nu så jag kan inte svara på hur jag har ställt in iTunes.

något har slutat funka med synkningen...

Hej!
vet inte varför synkninge har slutat att funka. Jag går in i itunes och ställer in synka kontakter och adressbok men det funkar inte. När jag klickar på utför/synkronisera visas bilden nedan.

Klickar jag så på Ja/aktivera så får jag upp bild nr 2. Vad jag än klickar på i den så synkar inte iphone ändå...vad göra?

mvh Jonas

  • Medlem
  • Ljusdal
  • 2009-02-16 18:46
Ursprungligen av jonasludvigsson:

Hej!
vet inte varför synkninge har slutat att funka. Jag går in i itunes och ställer in synka kontakter och adressbok men det funkar inte. När jag klickar på utför/synkronisera visas bilden nedan.

Klickar jag så på Ja/aktivera så får jag upp bild nr 2. Vad jag än klickar på i den så synkar inte iphone ändå...vad göra?

mvh Jonas

Jag får inte ens fram nåt meddelande.. det jag skriver in i kalendern på macen vägrar komma till min iPhone. provat att bocka i och ur "Ersätt informationen på denna IPhone"
samt har bokat i "Synkronisera iCal kalender/Alla Kalendrar"

Sen såg jag nu att om jag skriver i nåt i kalendern och stänger ner den så sparas inte det jag skrivit i när jag startat det igen..

hmm....

  • Medlem
  • Ljusdal
  • 2009-02-16 20:00

Jag tror jag hittat mitt problem. Det satt i att jag hade "Visa Födelsedagskalender" ikryssat i iCal. Men jag har dessvärre inte lyckats hitta ett konkret svar på varför det inte funkar att synca med födelsedagar nu helt plötsligt.. lite synd är det att jag inte kan se mina kontakters födelsedagar i min iPhone (jag som lagt ner så mycket tid på att lägga in allas födelsedagar).

// odis

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-02-16 23:18

Och då måste jag förstöra med att berätta att det fungerar med födelsedagar... Hela tiden. I en nyinköpt MacBook Air.

  • Medlem
  • Ljusdal
  • 2009-02-17 09:01
Ursprungligen av frazze:

Och då måste jag förstöra med att berätta att det fungerar med födelsedagar... Hela tiden. I en nyinköpt MacBook Air.

hehe. det funkade för mig med.. fram till i förrgår.. har kollat runt en del och det KAN (om jag förstått det rätt) bero på att det är nåt kort i addressboken som är knasigt på nåt sätt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-17 09:11

gör ett test med att avsluta iCal, gå till mappen

HD
Användare
Ditt namn
Bibliotek
Preferences

leta rätt på filen com.apple.ical.plist flytta den till skrivbordet och starta om iCal

kolla om den hoppar igång, jag utgår ifrån att du kikat igenom dina inställningar i iCal

/Tangen

funkar inte att synkronisera ändå..

Ursprungligen av Tangen:

gör ett test med att avsluta iCal, gå till mappen

HD
Användare
Ditt namn
Bibliotek
Preferences

leta rätt på filen com.apple.ical.plist flytta den till skrivbordet och starta om iCal

kolla om den hoppar igång, jag utgår ifrån att du kikat igenom dina inställningar i iCal

/Tangen

Hej!
jag är litet osäker på om förra inlägget om att avsluta ical skulle hjälpa mot mitt synk-problem (se ovan, med bild). Jag avlägsnade i alla fall plist-filen men det hjälper inte. Det verkar som att all synrkonisering på min dator är avstängd...opch det funkar inte att kryssa rutorna för adressboks-synk eller ical-synk i itunes när jag vill synka information mellan iphone och macen.

Hur kan man aktivera synkroniseringen på datorn, eller avhjälpa mitt problem?
med vänl hälsn Jonas Ludvigsson

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-17 11:30

tjena, jag är osäker på vad som menas med synkronisering i just detta fall.
Om det är iCal, systemet eller något annat typ iSync som är avslaget.

Jag vet inte, men antar att det dyker upp ett svar från någon som har erfarenhet från denna typ av problem.

/Tangen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-17 11:31
  • Medlem
  • 2009-02-17 14:24

Vad står det i:
iTunes > Preferences > Devices
?

  • Medlem
  • 2009-02-17 21:23
Ursprungligen av eQ:

Vad står det i:
iTunes > Preferences > Devices
?

Min fråga har inget med iSync att göra.
Om du följer den väg jag beskrivit så finns det alternativ för att stänga av/på synkning av enheter, däribland iPhone.

itunes...

Ursprungligen av eQ:

Min fråga har inget med iSync att göra.
Om du följer den väg jag beskrivit så finns det alternativ för att stänga av/på synkning av enheter, däribland iPhone.

Hej!
se bild. mvh Jonas

  • Medlem
  • 2009-02-18 18:41
Ursprungligen av jonasludvigsson:

Hej!
se bild. mvh Jonas

Vad händer då om du kryssar ur "Avaktivera automatisk..."?

problem att synca

Ursprungligen av eQ:

Vad händer då om du kryssar ur "Avaktivera automatisk..."?

hej!
tyvärr händer ingenting när jag kryssar ur rutan. synkroniseringen funkar ändå inte...
mvh Jonas

problemet löst!

Hej!
tack för all hjälp. När jag väl förstod att isync kunde vara grunden till problemet så sökte jag på google på: syncservices can't connect nsinvalidrecieveportexception

Hittade ett inlägg på apple discussion forum. Efter att jag avlägsnat följande fil:
trash the ~/Library/Application Support/SyncServices/Local/

...så funkar allt klockrent igen!
yes!
mvh Jonas Ludvigsson

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-19 01:44
Ursprungligen av jonasludvigsson:

Hej!
tack för all hjälp. När jag väl förstod att isync kunde vara grunden till problemet så sökte jag på google på: syncservices can't connect nsinvalidrecieveportexception

Hittade ett inlägg på apple discussion forum. Efter att jag avlägsnat följande fil:
trash the ~/Library/Application Support/SyncServices/Local/

...så funkar allt klockrent igen!
yes!
mvh Jonas Ludvigsson

se där, vilken fest!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-17 14:30

nej i programmet iSync, som ligger i programmappen.

/Tangen

  • Medlem
  • International user
  • 2009-02-17 19:11

Ledsen för det här, men det verkar inte finnas någon trevlig lösning på det här problemet. Jag råkade ut för exakt samma problem för drygt en månad sedan. Fick upp samma rutor som trådskaparen om att SyncServices inte ville vara med längre, sen blev iTunes kinkigare och kinkigare med vad den ville synka. Det började med iCal och kontakter, I slutändan ville iTunes inte ens känna igen mobilen.

Har ingen aning om vad det berodde på, men den enda lösningen jag lyckades hitta var att återställa iPhonen och synka ALLT igen. Det tar evigheter och jag var lagom sur, men nu fungerar allt igen. Ett annat problem jag råkade ut för var att efter återställningen så upptäcktes mobilen som en ny telefon så jag kunde inte ens återställa en backup, med andra ord var all data i alla mina nerladdade program borta.

Problemet verkar vara på iPhonen, inte på datorn, jag flyttade tillbaka alla backuper av iCal och annat när den var färdig men då fungerade allt fint igen, och har gjort sedan dess.

Btw, tjena Jonas!

undrar om det är fel på isync...

Hej!
jag gjorde som Tangen föreslagit och försökte öppna isync, men det gick inte!!? fick upp följande meddelande, bild nedan. Vad kan jag göra? Kan man ladda hem isyn elleer slänga någon plist-fil?

mvh Jonas Ludvigsson

1
Bevaka tråden