Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Half-Life sant eller falskt?

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-04-01 19:57

Såg på Insidemacgames att de skulle släppa HL till macen!?
Ska det verkligen vara sant eller är det ett April skämt?

De säger att de ska porta spelet själv och att det fungerar bra under Classic.. Och GameRanger kommer att stödja det.
Så säger det att moddar ska funka. Och det ska betyda att CS skulle fungera på macen sen.

Men om detta är sant, så skulle det vara väldigt roligt. För då kan man äntligen spela med sina vänner..

Fast man vet ju aldrig...

InsideMacGames

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-04-01 20:01
Citat:

Skrevs ursprungligen av Alle
Såg på Insidemacgames att de skulle släppa HL till macen!?
Ska det verkligen vara sant eller är det ett April skämt?

De säger att de ska porta spelet själv och att det fungerar bra under Classic.. Och GameRanger kommer att stödja det.
Så säger det att moddar ska funka. Och det ska betyda att CS skulle fungera på macen sen.

Men om detta är sant, så skulle det vara väldigt roligt. För då kan man äntligen spela med sina vänner..

Fast man vet ju aldrig...

InsideMacGames

april april...

  • Oregistrerad
  • 2003-04-01 20:20

Neeeeeeeeeejjjjjjjjj!!!!!!!!!!!!!!!!111

Citat:

Half-Life for the Mac is available for pre-order through the IMG Store for just $159

Hehe

Precis, och sen 700mhz g4 och inget OpenGL-stöd och enbart classic eller os9.
Rätt omöjligt i dagsläget att sätta såna knasiga systemkrav
Och fps i tiotalet på en lcd-imac ^_^
Då skulle det behöva vara vääääldigt dåligt programmerat

  • Oregistrerad
  • 2003-04-03 12:49
Citat:

Skrevs ursprungligen av Dave Lister
Och fps i tiotalet på en lcd-imac ^_^
Då skulle det behöva vara vääääldigt dåligt programmerat

Men det är en beta...
Jag undrar om det är sant....

En stund efter..

Tusan.. Kollade på IMG Store för att se om den var kvar.. men nej.. F** också!

Inte ens en beta är så dålig att den skulle få bara tiotalet fps på en lcd-imac, spelet går nästan spela i vpc på min g4/533 så det skulle nog få betydligt högre fps på en sådan dator.
Vi får väl ta över Valve Software och Sierra som dödade mac-versionen tillsammans eller nåt sånt och få dom att låta någon göra färdigt mac-versionen

Half-Life kommer aldrig-aldrig-aalllldddrrriiiiggg att komma till Mac. Accept it!

  • Oregistrerad
  • 2003-04-04 14:50
Citat:

Skrevs ursprungligen av Olof N
Half-Life kommer aldrig-aldrig-aalllldddrrriiiiggg att komma till Mac. Accept it!

Jag har det...
Vi får väl skapa vårt eget företag och göra det nya "H-L" så ska dom porta det till PC.
Precis när den når beta eller 85%(hade hört att mac versionen hade nått det) så avbryter vi det

Så får vi se vad PC-Communityn tycker om det!!

Så säger vi "Look what you did to us" !

Har du Half-Life till Mac???? Skärmdump på ikoner och ingame tack!
Sen vill jag gärna veta hur du fick tag på det???

Senast redigerat 2003-04-10 15:56
  • Oregistrerad
  • 2003-04-04 18:46
Citat:

Skrevs ursprungligen av Olof N
Har du Half-Life till Mac???? Skärmdump på ikoner och ingame tack!
Sen vill jag gärna veta hur du fick tag på det???

Nope sry.. men man kan ju leta på internet..
De kan inte bara ha kastat den i soptunan.

Rykten har gått att betan har figurerat på Hotline/Carracho.

Haha när du sa "Jag har det..." trodde jag att du menade att du hade betan...inta att du hade accepterat att det inte släpps

OM betan fanns online skulle den vara _väldigt_ spridd vid det här laget

Det är bara att gnälla på Alex -nått- (?) som var chef över porten. Han har faktiskt skämtat om att ha en olaglig port av spelet i en iMovie-sketch i MacAddict Magazine

  • Oregistrerad
  • 2003-04-05 11:08
Citat:

Skrevs ursprungligen av Niklas Hjelm Smith
Det är bara att gnälla på Alex -nått- (?) som var chef över porten. Han har faktiskt skämtat om att ha en olaglig port av spelet i en iMovie-sketch i MacAddict Magazine

:/

  • Oregistrerad
  • 2003-04-05 11:09
Citat:

Skrevs ursprungligen av Olof N
Haha när du sa "Jag har det..." trodde jag att du menade att du hade betan...inta att du hade accepterat att det inte släpps

OM betan fanns online skulle den vara _väldigt_ spridd vid det här laget

hehe...
man vet aldrig..

Men jag har inte betan.

Gjorde inte Westlake en port som man skrotade för att det inte gick att fixa nätverksspel så det funkade mot PC-baserade motståndare? För att HL använder nån hemlig M$-teknik för nätverk?

Nej, det var bara ljugerier som Sierra sa! Alex fixade så att nätverket fungerade hur bra som helst! Visst, det kör Microsofts Spel Nätverks API, men han hade fixat det på nått sätt.

  • Oregistrerad
  • 2003-04-06 11:07

hm.. det är något konstigt här..
Det luktar konstpiration...

Killen som skötte portningen (han portade ensam) hade en fungerande HL som han körde Counter Strike på. Det var ungefär det sista rapporten som kom till allmänheten.

Half Life har avverkats flera gånger, sök i forumet för mer info.

  • Oregistrerad
  • 2003-04-07 16:02
Citat:

Skrevs ursprungligen av William WM
Killen som skötte portningen (han portade ensam) hade en fungerande HL som han körde Counter Strike på. Det var ungefär det sista rapporten som kom till allmänheten.

Men herregud.. Varför ska han porta den själv och varför ska han ha en fungerande CS version för själv! Det är absurt!

ahh.. Jag blir less på PC nördar....

Citat:

Skrevs ursprungligen av Alle
Men herregud.. Varför ska han porta den själv och varför ska han ha en fungerande CS version för själv! Det är absurt!

Antagligen för att de som äger rättigheterna vill tjäna rejäla pengar, annars får det vara, och om han läcker den så kan han bli stämd.

Många fina produkter har låsts in och glömts bort för att det inte funnits tillräckligt stora pengar att tjäna.

  • Oregistrerad
  • 2003-04-09 14:12

*snyft*

Aja då tar jag några killar från internet och öppnar den

Företaget som skötte portningen av HL hette Logicware, numera nedlagt. Dom portade bl a Quake 2.
Mannen som skötte portningen hette Andrew Meggs. Han brukade posta sina .plan filer på webdog.org där han skrev hur det hela fortlöpte. Anledningen till att det hela stoppades var att företaget Sierra inte ville fortsätta. Jag kom ihåg när han skrev detta i sin .plan fil och har för mig att han var ganska sur. Det hade ingenting med pengar att göra (eftersom dom ändå fick betalt) men han hade tydligen kommit väldigt långt så det kändes väl trist att bara lägga ner.

http://maccentral.macworld.com/news/9907/16.macworldgames.shtml

http://www.macgamer.com/interviews/meggs/meggs1.html

  • Oregistrerad
  • 2003-04-12 18:30

det var intressant. tack

1
Bevaka tråden