Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Office filändelse i Mail

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-02-16 21:52

Inte det lättaste att försöka få ner en vettig fråga om detta... MEN jag har senaste officepkt, jag har OS X 10.5.5 och använder Mail version 3.5. När jag bifogar en office-fil ex word med ändelse .doc (jag sparar som "gamla word") så kommer den fram med ändelsen .doce. Motsvarande händer med XL filer. Hjälp

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-02-16 22:27

Om det uppstår på bilagor med åäö eller andra ovanligare tecken i filnamnet kan det vara buggen som beskrivs här:
http://www.99.se/apple-programvara/238189-pdf-er-skickade-via-mail-blir-pdfta-istaellet-foer-pdf.html

Trodde själv att det försvann i och med 10.5.6 uppgraderingen, har själv inte haft några problem sedan dess. Så testa att ta bort åäö med i övrigt samma förutsättningar, och testa sedan uppgradering till 10.5.6

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2009-02-16 22:28

Börja med att uppdatera till 10.5.6

Ursprungligen av Arab99:

Inte det lättaste att försöka få ner en vettig fråga om detta... MEN jag har senaste officepkt, jag har OS X 10.5.5 och använder Mail version 3.5. När jag bifogar en office-fil ex word med ändelse .doc (jag sparar som "gamla word") så kommer den fram med ändelsen .doce. Motsvarande händer med XL filer. Hjälp

1
Bevaka tråden