Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Oacceptabel väntetid!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

...i Stockholm för att få spruckna konsoller på MacBook garantifixade.

På Macoteket på Birgerjarlsgatan förklarade expediten att de behöver ha datorn i 2-3 veckor. Men själva arbetet tar inte ens timme. Vilket skämt! Vem kan vara utan sin dator mer än högst en dag? Inte jag i alla fall eftersom jag behöver den för att kunna arbeta.

Hos en annan Apple-ÅF längre norrut på samma gata var det något mindre oacceptabelt: 1 arbetsvecka måste man lämna datorn hos dem för att få den fixad.

Jag undrar:

Är det såhär i hela landet? Någon med väsentligt bättre erfarenheter? Det vore ju ett alternativ att lämna datorn i en annan stad på rimligt bilavstånd från Stockholm om man kunde få den över dagen.

Senast redigerat 2009-02-12 20:53

Macforum i Göteborg är bättre. Där har du själv datorn medan reservdelen beställs (typ två veckor), sen har de din dator i ett dygn eller två.

Min Macbook fick nytt topcase. Den var hos macforum i mindre än 24 timmar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-12 21:01

Kolla med LAN master istället för Macoteket, ligger på St Eriks plan, och de flesta reparationer går dit i alla fall.

/Tangen

Jag fixade mitt topcase här:

http://www.macfixaren.com/

Jag ringde honom, vi kom överens om en dag, han beställde topcaset och sedan åkte jag dit och han fixade medan jag tittade på. Tog ca 20 minuter.

Finns i Teknikhöjden mellan Roslagstull och Universitetet.

Max

Macfixaren är seriös och snabb. han bytte mitt top case blixtsnabbt för ett par veckor sedan.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-02-13 09:23
Ursprungligen av Nyteknik:

...i Stockholm för att få spruckna konsoller på MacBook garantifixade.

På Macoteket på Birgerjarlsgatan förklarade expediten att de behöver ha datorn i 2-3 veckor. Men själva arbetet tar inte ens timme. Vilket skämt! Vem kan vara utan sin dator mer än högst en dag? Inte jag i alla fall eftersom jag behöver den för att kunna arbeta.

Hos en annan Apple-ÅF längre norrut på samma gata var det något mindre oacceptabelt: 1 arbetsvecka måste man lämna datorn hos dem för att få den fixad.

Jag undrar:

Är det såhär i hela landet? Någon med väsentligt bättre erfarenheter? Det vore ju ett alternativ att lämna datorn i en annan stad på rimligt bilavstånd från Stockholm om man kunde få den över dagen.

Vi på Macrent har börjat köra 2 dagar för byte av top case nu, så du är välkommen tillbaka

har haft min macbook unibody inne för tangentbords byte sedan 5 januari och fortfarande inte klar...
På macoteket i sumpan....

Ursprungligen av selfdegrader:

har haft min macbook unibody inne för tangentbords byte sedan 5 januari och fortfarande inte klar...
På macoteket i sumpan....

Uselt! Har du fått någon vettig förklaring?

Har inte fått någon vettig förklaring än... Har varit där flera gånger och pratat med dom på telefon och fått löfte/bortföklaringar flera gånger och att den ska vara klar inom någon dag. Det senaste är att den ska vara klar imorgon så nu håller jag tummarna.. Det största problemet tycker jag e att dom lovade att en tekniker skulle kolla på den inom 10dgr men det tog en månad innan dom ens gluttade åt den

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-16 23:30
Ursprungligen av selfdegrader:

Har inte fått någon vettig förklaring än... Har varit där flera gånger och pratat med dom på telefon och fått löfte/bortföklaringar flera gånger och att den ska vara klar inom någon dag. Det senaste är att den ska vara klar imorgon så nu håller jag tummarna.. Det största problemet tycker jag e att dom lovade att en tekniker skulle kolla på den inom 10dgr men det tog en månad innan dom ens gluttade åt den

Sjukt uselt. Den skiten skulle jag inte ta.

1
Bevaka tråden