Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteri slut efter 2 år

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gävle
  • 2009-02-16 15:40

Hej.

Har en Macbook Pro som är drygt 2 år gammal där batteriet är väldigt dåligt,
det håller ca 40 min när datorn bara står utan några program igång.
Har kalibrerat flera gånger utan resultat, batteriet har 58 laddcykler.
Jag tycker att det borde hålla längre än så, har ni något annat tips på hur man
kan få liv i batteriet?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-02-16 15:54

58 laddcyklar på 2 år?????

Har du kollat detta i systeminformationen eller i Coconut?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2009-02-16 17:10

I systeminformationen, den har mest gått med nätadaptern i.

Då har du förmodligen fått ett defekt batteri. Apple har i flera omgångar levererat batterier med den sortens problem, och då kan du troligen få ett nytt utan extra kostnad. Ring till Apple och fråga. Du kommer att behöva batteriets serienummer, så ta lös det och skriv upp alla siffror och annat innan du ringer.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2009-02-16 21:28

Har redan varit i kontakt med Apple, det gällde bara vissa serier utav Macbook Pro och mitt serienummer fanns inte med, så dom kunde inte göra något och dom påpekade även om den fanns med i deras lista så var batteriet ändå över två år som var gränsen.
Att hosta upp 1500 kr känns inte så roligt, har funderat på ett "piratbatteri" som är lite billigare men har bara dåliga erfarenheter av såna, (digitalkamera och videokamera).

Jag har fått ett batteri ersatt av Apple, och så skickade de ut ett annat, också kasst batteri som ersättning!

När jag ringde och klagade på det sa de som hos dig, att garantitiden gått ut och att serienumret inte fanns med, men killen jag pratade med höll ändå med och sa att om jag lämnade in datorn och fick den undersökt skulle jag "kanske" kunna få ett nytt ändå, men eftersom det då kostar några hundralappar bara för att ta in den i butiken tröttnade jag och köpte ett nytt batteri.

1
Bevaka tråden