Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem att öppna PDF:er

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan, Jag tycker att quickview verkar riktigt bra (har precis skaffat min första mac) men när jag i spotlight sökte upp ett mail som innehåller en pdf (som jag tidigare utan problem kunnat öppna på win dator) kommer följande meddelande upp

"Kunde inte öppna filen. Den kan vara trasig eller ha ett filformat som Förhandsvisning inte känner igen."

detta är när jag öppnar den i förhandsvisningen.

om jag öppnar ett finder fönster och söker där, och väljer coverflow så visas inte innehållet. jag har testat på flertalet pdf:er och många funkar. Vad är det som kan vara problemet?

Jag testade att ladda ner adobe reader men det kunde inte heller öppna filerna. någon som haft samma problem?

Bröt ut ovanstående inlägg från en annan tråd. Släng inte in nya frågor i en tråd som handlar om något helt annat!

/Mod

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-02-15 23:25

Windows-versionen av verktyg som finns både för Windows och Mac tenderar till att lägga till sk. mög i Windows-versionen av filen (PDF i ditt fall). Jag har sett en liknande grej med EPS-filer. Går bara att öppna i Windows. Det visade sig vara enkelt att rätta till med Emacs genom att radera bort det som inte hade i filen att göra. Prova något liknande med din PDF-fil.

Emacs?

Jag är väldigt ny i mac världen, vad är emacs?

tack för svar!!

Ursprungligen av Contacteye:

Jag är väldigt ny i mac världen, vad är emacs?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Emacs

1
Bevaka tråden